Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen
Vertrekhal Brussels Airport. Foto: Brussels Airport.

Voor het winterseizoen 2023/2024 op Brussels Airport hebben passagiers dit jaar de keuze uit 135 rechtstreekse bestemmingen. Dat betekent dat er twee nieuwe verbindingen bijkomen, naar Amman en Jeddah.


54 luchtvaartmaatschappijen bieden tijdens het winterseizoen van dit jaar 135 bestemmingen aan van op Brussels Airport. Daarbij zijn er ook twee nieuwe luchtvaartmaatschappijen die deze winter hun activiteiten op Brussels Airport opstarten. Royal Jordanian biedt drie wekelijke vluchten aan naar Amman, en low cost maatschappij flynas zal in december 2023 voor het eerst vliegen naar Jeddah in Saudi-Arabië, ook met drie vluchten per week.


Het intercontinentale netwerk wordt verder versterkt met hogere frequenties. Qatar Airways breidt de frequentie naar Doha uit van 7x naar 10x per week, en Etihad Airways verhoogt zijn vertrekken naar Abu Dhabi van 5x naar 7x per week. Brussels Airlines gaat deze winter opnieuw ook meer vliegen op West-Afrika. Hainan Airlines zet de deze zomer gelanceerde vluchten naar Shenzhen verder.


TUI fly heeft het aantal bestemmingen en vluchten op Noord-Afrika deze zomer al fors uitgebreid en voegt daar deze winter ook nog eens Algiers en Tunis aan toe. Dit betekent dat TUI maar liefst 10 bestemmingen aanbiedt in Marokko, 5 in Algerije en 3 in Tunesië. Ook voor de wintersportliefhebbers zal er vanaf december weer volop keus zijn met vluchten naar Innsbruck en Salzburg in Oostenrijk, en Kittila en Kuusamo in Finland.


Komende vrijdag 27 oktober wordt de drukste dag op de luchthaven (met 76.000 passagiers), met daarbij ook de start van de vakantie in het Nederlandstalig onderwijs. Over de volledige vakantieperiode (van vrijdag 20 oktober tot en met zondag 5 november) worden er bijna 1,1 miljoen passagiers verwacht.

Belgian Treasures

Bij de start van het winterseizoen verwelkomt Brussels Airport de passagiers in een typisch Belgisch thema, namelijk de Belgian Treasures. Tot half november is de luchthaven gedecoreerd met aandacht voor de Belgische specialiteiten en ambassadeurs, van Magritte en de Smurfen tot het typische lekkere producten zoals Belgische bieren, wafels, frietjes en chocolade. Ook de Belgische winkels, Magritte en Urban Therapy, zetten hun producten in de kijker. 

Trefwoorden: luchthaven, Brussel, netwerk

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...