Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen

Netwerk Brussels Airport groeit naar 135 bestemmingen
Vertrekhal Brussels Airport. Foto: Brussels Airport.

Voor het winterseizoen 2023/2024 op Brussels Airport hebben passagiers dit jaar de keuze uit 135 rechtstreekse bestemmingen. Dat betekent dat er twee nieuwe verbindingen bijkomen, naar Amman en Jeddah.


54 luchtvaartmaatschappijen bieden tijdens het winterseizoen van dit jaar 135 bestemmingen aan van op Brussels Airport. Daarbij zijn er ook twee nieuwe luchtvaartmaatschappijen die deze winter hun activiteiten op Brussels Airport opstarten. Royal Jordanian biedt drie wekelijke vluchten aan naar Amman, en low cost maatschappij flynas zal in december 2023 voor het eerst vliegen naar Jeddah in Saudi-Arabië, ook met drie vluchten per week.


Het intercontinentale netwerk wordt verder versterkt met hogere frequenties. Qatar Airways breidt de frequentie naar Doha uit van 7x naar 10x per week, en Etihad Airways verhoogt zijn vertrekken naar Abu Dhabi van 5x naar 7x per week. Brussels Airlines gaat deze winter opnieuw ook meer vliegen op West-Afrika. Hainan Airlines zet de deze zomer gelanceerde vluchten naar Shenzhen verder.


TUI fly heeft het aantal bestemmingen en vluchten op Noord-Afrika deze zomer al fors uitgebreid en voegt daar deze winter ook nog eens Algiers en Tunis aan toe. Dit betekent dat TUI maar liefst 10 bestemmingen aanbiedt in Marokko, 5 in Algerije en 3 in Tunesië. Ook voor de wintersportliefhebbers zal er vanaf december weer volop keus zijn met vluchten naar Innsbruck en Salzburg in Oostenrijk, en Kittila en Kuusamo in Finland.


Komende vrijdag 27 oktober wordt de drukste dag op de luchthaven (met 76.000 passagiers), met daarbij ook de start van de vakantie in het Nederlandstalig onderwijs. Over de volledige vakantieperiode (van vrijdag 20 oktober tot en met zondag 5 november) worden er bijna 1,1 miljoen passagiers verwacht.

Belgian Treasures

Bij de start van het winterseizoen verwelkomt Brussels Airport de passagiers in een typisch Belgisch thema, namelijk de Belgian Treasures. Tot half november is de luchthaven gedecoreerd met aandacht voor de Belgische specialiteiten en ambassadeurs, van Magritte en de Smurfen tot het typische lekkere producten zoals Belgische bieren, wafels, frietjes en chocolade. Ook de Belgische winkels, Magritte en Urban Therapy, zetten hun producten in de kijker. 

Trefwoorden: luchthaven, Brussel, netwerk

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.