Geplaatst op: 30-10-2023

Digitale duik – groeien in de recreatiesector

Digitale duik – groeien in de recreatiesector
Belangrijke stap: Verzamel positieve online beoordelingen.

Online aanwezigheid speelt een sleutelrol in het succes van elk bedrijf, en dit geldt al helemaal voor de recreatiesector. Of je nu een camping runt, een attractiepark beheert, of outdoor-activiteiten aanbiedt, het is essentieel om je doelgroep te bereiken waar ze het meest actief zijn: online. Dit artikel belicht een aantal voordelen van marketing en online vindbaarheid binnen de recreatiesector.


Bereik effectief je doelgroep

De recreatiesector is enorm divers, wat daardoor ook geldt voor de doelgroepen die je aantrekt. Digitale marketing stelt je in staat om verschillende kanalen in te zetten om specifieke segmenten van je doelgroep gericht aan te spreken. Dit kan je aanpakken via online advertenties (SEA en social media advertising), zoekmachine optimalisatie (SEO), of andere online kanalen. Je kunt per kanaal en uiting de boodschap nauwkeurig afstemmen op de beoogde doelgroep en zo de impact van je marketinginspanningen maximaliseren.


Verhoog je online zichtbaarheid

Potentiële klanten beginnen of eindigen hun zoektocht naar recreatie-activiteiten vaak online. Dit kan zijn omdat ze inspiratie zoeken, maar ook omdat ze benieuwd zijn naar de ervaringen van anderen. Deze klanten kan je binnenslepen door te investeren in goede SEO, technische SEO, en pay-per-click (PPC) advertenties, zodat ze jóuw bedrijf als eerste zien in de zoekresultaten. Dan is de kans op websitebezoeken en boekingen ook gelijk een stuk hoger!


Sterke website

Wanneer je klanten naar je website toe lokt, is het wel essentieel dat je ze ontvangt op een professionele en gebruiksvriendelijke website. Het is het eerste wat ze zien, dus een eerste indruk is dan ook cruciaal. Je website moet daarom mobielvriendelijk zijn, snel laden en voorzien zijn van aantrekkelijke foto’s en nuttige informatie. Ook actief zijn op social media en het verzamelen van positieve online beoordelingen zijn belangrijke stappen, want dat is hoe je klanten uiteindelijk over de grens kan trekken.


Klantenbinding

Activiteiten binnen de recreatiesector zijn voor je klanten vaak uitjes, en die uitjes nemen constant andere vormen aan. Klantenbinding is daarom nogal een uitdaging, maar ook dit kan je opvangen met digital marketing. Bouw een relatie met je klanten op via e-mailmarketing, deel nieuwtjes en leuke aanbiedingen via social media, en moedig zo je klanten aan om bij je terug te keren.


Binnen de recreatiesector is het al helemaal essentieel om competitief te blijven en te groeien, want de concurrentie is moordend. Door te investeren in goede online marketing kan je je doelgroep effectiever bereiken, je online zichtbaarheid verhogen, en waardevolle klantrelaties opbouwen. Zo blijf je je concurrentie voor!


Hulp nodig?

Heb je er zelf weinig verstand van, maar wil je wél profiteren van de voordelen? Overweeg dan om een internet marketing bureau in te schakelen. Zij hebben de juiste expertise in huis om jouw bedrijf digitaal te laten stralen!

Trefwoorden: digitalisering, toerisme, online marketing

CELTH





||| Nieuws |||

16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
Veel Nederlanders naar Denemarken op vakantie
Denemarken heeft weer een topjaar achter de rug. Nederlandse toeristen hadden daar een belangrijk aandeel in.
16/02/25
Exclusief voor leden
ING verwacht een beter jaar voor de horeca
De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dat verwacht ING maar er zijn ook uitdagingen.
16/02/25
Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's
Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
I Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. et onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...