Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2023

Digitale duik – groeien in de recreatiesector

Digitale duik – groeien in de recreatiesector
Belangrijke stap: Verzamel positieve online beoordelingen.

Online aanwezigheid speelt een sleutelrol in het succes van elk bedrijf, en dit geldt al helemaal voor de recreatiesector. Of je nu een camping runt, een attractiepark beheert, of outdoor-activiteiten aanbiedt, het is essentieel om je doelgroep te bereiken waar ze het meest actief zijn: online. Dit artikel belicht een aantal voordelen van marketing en online vindbaarheid binnen de recreatiesector.


Bereik effectief je doelgroep

De recreatiesector is enorm divers, wat daardoor ook geldt voor de doelgroepen die je aantrekt. Digitale marketing stelt je in staat om verschillende kanalen in te zetten om specifieke segmenten van je doelgroep gericht aan te spreken. Dit kan je aanpakken via online advertenties (SEA en social media advertising), zoekmachine optimalisatie (SEO), of andere online kanalen. Je kunt per kanaal en uiting de boodschap nauwkeurig afstemmen op de beoogde doelgroep en zo de impact van je marketinginspanningen maximaliseren.


Verhoog je online zichtbaarheid

Potentiële klanten beginnen of eindigen hun zoektocht naar recreatie-activiteiten vaak online. Dit kan zijn omdat ze inspiratie zoeken, maar ook omdat ze benieuwd zijn naar de ervaringen van anderen. Deze klanten kan je binnenslepen door te investeren in goede SEO, technische SEO, en pay-per-click (PPC) advertenties, zodat ze jóuw bedrijf als eerste zien in de zoekresultaten. Dan is de kans op websitebezoeken en boekingen ook gelijk een stuk hoger!


Sterke website

Wanneer je klanten naar je website toe lokt, is het wel essentieel dat je ze ontvangt op een professionele en gebruiksvriendelijke website. Het is het eerste wat ze zien, dus een eerste indruk is dan ook cruciaal. Je website moet daarom mobielvriendelijk zijn, snel laden en voorzien zijn van aantrekkelijke foto’s en nuttige informatie. Ook actief zijn op social media en het verzamelen van positieve online beoordelingen zijn belangrijke stappen, want dat is hoe je klanten uiteindelijk over de grens kan trekken.


Klantenbinding

Activiteiten binnen de recreatiesector zijn voor je klanten vaak uitjes, en die uitjes nemen constant andere vormen aan. Klantenbinding is daarom nogal een uitdaging, maar ook dit kan je opvangen met digital marketing. Bouw een relatie met je klanten op via e-mailmarketing, deel nieuwtjes en leuke aanbiedingen via social media, en moedig zo je klanten aan om bij je terug te keren.


Binnen de recreatiesector is het al helemaal essentieel om competitief te blijven en te groeien, want de concurrentie is moordend. Door te investeren in goede online marketing kan je je doelgroep effectiever bereiken, je online zichtbaarheid verhogen, en waardevolle klantrelaties opbouwen. Zo blijf je je concurrentie voor!


Hulp nodig?

Heb je er zelf weinig verstand van, maar wil je wél profiteren van de voordelen? Overweeg dan om een internet marketing bureau in te schakelen. Zij hebben de juiste expertise in huis om jouw bedrijf digitaal te laten stralen!

Trefwoorden: digitalisering, toerisme, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...