NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit
Goed nieuws voor binnenlandse bestemmingen. Het in onze sector bekende destinatiemarketingbureau Insiders heeft een grote opdracht voor NS Dagje Uit in de wacht gesleept. Daarmee komen veel bestemmingen direct onder de aandacht van treinreizigers. Vooral de datagedreven aanpak kon de NS bekoren.
Insiders gaat vanaf volgend jaar samen met Roularta Media Nederland de content verzorgen voor de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt
Duurzaam Nederland ontdekken
Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.
Grootste inspiratiebron voor treinreizen in Nederland
De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken. Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:
- de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
- het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
- e-mail, er wordt maandelijks een nieuwsbrief uitgestuurd met (reis)informatie- en inspiratie van NS;
- meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
- informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations
Content gedreven door data en innovatie
De omni-channel contentstrategie voor NS Dagje Uit zal voortdurend worden verbeterd op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. Partijen streven ernaar niet alleen te inspireren, maar ook te innoveren op het gebied van contentmarketing. In de komende jaren zullen verschillende pilots worden geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector. "Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten," zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. "We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”
Reiscontentmakers
Insiders Online is het toonaangevende online bureau voor destinatiemarketing in Nederland en Vlaanderen. Roularta Media Nederland is de grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland met titels als Columbus Travel en In Eigen Land. "De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,” aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland. "We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan."