Geplaatst op: 30-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit
Afbeelding van Eveline de Bruin via Pixabay

Goed nieuws voor binnenlandse bestemmingen. Het in onze sector bekende destinatiemarketingbureau Insiders heeft een grote opdracht voor NS Dagje Uit in de wacht gesleept. Daarmee komen veel bestemmingen direct onder de aandacht van treinreizigers. Vooral de datagedreven aanpak kon de NS bekoren.

Insiders gaat vanaf volgend jaar samen met Roularta Media Nederland de content verzorgen voor de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt

Duurzaam Nederland ontdekken

Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.

Grootste inspiratiebron voor treinreizen in Nederland

De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken. Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:

  • de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
  • het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
  • e-mail, er wordt maandelijks een nieuwsbrief uitgestuurd met (reis)informatie- en inspiratie van NS;
  • meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
  • informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations

Content gedreven door data en innovatie

De omni-channel contentstrategie voor NS Dagje Uit zal voortdurend worden verbeterd op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. Partijen streven ernaar niet alleen te inspireren, maar ook te innoveren op het gebied van contentmarketing. In de komende jaren zullen verschillende pilots worden geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector. "Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten," zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. "We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”

Reiscontentmakers

Insiders Online is het toonaangevende online bureau voor destinatiemarketing in Nederland en Vlaanderen. Roularta Media Nederland is de grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland met titels als Columbus Travel en In Eigen Land. "De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,” aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland. "We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan." 

Trefwoorden: dagrecreatie, marketing, duurzaam toerisme, binnenlands toerisme, bestemmingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.