Geplaatst op: 06-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Zonbestemming Curaçao en duurzaam ondernemerschap in toerisme

Zonbestemming Curaçao en duurzaam ondernemerschap in toerisme
Foto: Broer en mede-ondernemer Kenneth Asporaat en Atilay Uslu plantten symbolisch een palmboom. Foto: Corendon.

Met de aanplant van een aantal bijzondere palmbomen kondigde touroperator Corendon gisteren aan dat zij 1 Antilliaanse gulden per passagier naar Curaçao doneert aan Hòfi Mango, een voormalige plantage en inmiddels beschermd natuurgebied op het eiland.

Het door Jandino Asporaat aangekochte park is niet alleen een natuurpark, maar ook een locatie met als doel om de zelfredzaamheid van de inwoners van Curaçao te verbeteren. Corendon wil met deze samenwerking niet alleen haar betrokkenheid bij de lokale gemeenschap benadrukken, maar ook helpen om de prachtige natuurlijke omgeving van het eiland in stand te houden. Met de jaarlijkse donatie kan Hòfi Mango het park uitbreiden en verder ontwikkelen. Het geld wordt onder andere gebruikt voor het onderhouden en aanplanten van inheemse bomen en plantensoorten in het park.

Duurzame ontwikkeling bestemming

Atilay Uslu, oprichter van Corendon: "Curaçao is een prachtig eiland en we willen op deze manier bijdragen aan de duurzame ontwikkeling van de bestemming. Hòfi Mango is voor onze klanten een interessante trekpleister. Ze kunnen er leren over de geschiedenis van het eiland en over de waarde van de bijzondere natuur hier. Tegelijkertijd is het park een broedplaats voor economische ontwikkeling voor lokale inwoners, met opleidingen voor hoveniers, scholenprogramma’s en plannen voor het verbouwen en verkopen van groente en fruit. We kijken uit naar een - letterlijk - vruchtbare samenwerking met Jandino en zijn Hòfi Mango."

Corendon moedigt ook haar passagiers aan om vrijwillig bij te dragen. Dit kan tijdens een bezoek aan het park of via de website van Hòfi Mango, www.hofimango.com. Jandino Asporaat: "De donaties kunnen we goed gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld nog plannen voor verbeterde opvang van regenwater, de aanleg van nieuwe tuinen en een locatie voor culturele activiteiten. Alles met als doel om de inwoners van Curaçao verder te helpen en om de bezoekers op het eiland een onvergetelijke ervaring mee te geven; dat is wat ik hiermee wil bereiken."

Trefwoorden: toerisme, bestemming, duurzaam toerisme, bewoners, profijt, natuur

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.