Geplaatst op: 09-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout
De vrijwilligers van de VVV

Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in beide plaatsen. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Beide vestigingen hebben tot nu toe dit jaar bijna 35.000 bezoekers getrokken.

Het grootst is de groei in Noordwijk, waar sinds februari 2022 de nieuwe vestiging in de Hoofdstraat open is. Ook de verhuizing naar de nieuwe vestiging van VVV Noordwijkerhout heeft een positief effect gehad op de bezoekersaantallen.

Bezoekersaantallen

Ten opzichte van 2022 is het aantal bezoekers in VVV Noordwijk gegroeid van 15.097 naar 23.358 tot en met oktober 2023. Vooral in het voorjaar, tijdens het bloemenseizoen en in de zomer wisten de bezoekers uit binnen- en buitenland de VVV aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee steeds beter te vinden, met in juli en augustus bijna elke dag meer dan 200 bezoekers.

In Noordwijkerhout is er ook een stijging van het aantal bezoekers van 10.260 in 2022 naar 11.166 tot en met oktober 2023. April is in Noordwijkerhout de topmaand, vooral tijdens de week voorafgaand aan het Bloemencorso waar op de vrijdag 510 bezoekers VVV Noordwijkerhout bezochten.

Lokale informatie en producten

Bezoekers komen vooral naar de VVV’s voor informatie over de omgeving, de mogelijkheden en mooie fiets- en wandelroutes, waar de vrijwilligers ze graag van de leukste lokale tips voorzien. Daarnaast is er bij de VVV’s veel vraag naar ansichtkaarten, cadeaukaarten en lokale producten, zoals de Noordwijk Thee. Van oudsher komen in Noordwijkerhout naast de bezoekers uit binnen- en buitenland ook veel lokale bewoners naar de VVV.

Trefwoorden: dmo's, vvv's, Zuid-Holland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.