Geplaatst op: 14-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Burgers' Zoo wordt stroomproducent

Burgers' Zoo wordt stroomproducent
Foto Mira Meijer / Koninklijke Burgers\' Zoo

Burgers’ Zoo is ook een stroomproducent geworden. Het park wekt op jaarbasis 700.000 kilowattuur op met zonnepanelen vergelijkbaar met het jaarverbruik van 280 vierpersoonshuishoudens. 

Tijdens de bouw van de Mangrove in 2017 zijn door het bedrijf SolarArt 740 zonnepanelen geplaatst op het dak van het Safari Meeting Centre van Burgers’ Zoo. In oktober 2023 is dit aantal uitgebreid met 1500 extra panelen, waarmee het totaal aantal zonnepanelen op 2240 stuks komt. Hiermee wekt het Arnhemse dierenpark voortaan jaarlijks 700.000 kilowattuur aan elektriciteit op. 

Sinds 2004 mag Burgers’ Zoo de gouden gradatie van de Green Key voeren, een internationaal erkend kenmerk voor duurzaam ondernemen. Het dierenpark gaat onder meer op een verantwoorde en milieuvriendelijke wijze om met energie, water, inkoop, voedsel, vervoer en afval en steunt natuurbehoudsprojecten verspreid over de hele wereld. In deze filosofie kiest Burgers’ Zoo er dan ook voor om naast het zelf opwekken van elektriciteit voor het restant van de benodigde energie uitsluitend groene stroom in te kopen.

Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen, duurzaam toerisme, energie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...