Geplaatst op: 14-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Burgers' Zoo wordt stroomproducent

Burgers' Zoo wordt stroomproducent
Foto Mira Meijer / Koninklijke Burgers\' Zoo

Burgers’ Zoo is ook een stroomproducent geworden. Het park wekt op jaarbasis 700.000 kilowattuur op met zonnepanelen vergelijkbaar met het jaarverbruik van 280 vierpersoonshuishoudens. 

Tijdens de bouw van de Mangrove in 2017 zijn door het bedrijf SolarArt 740 zonnepanelen geplaatst op het dak van het Safari Meeting Centre van Burgers’ Zoo. In oktober 2023 is dit aantal uitgebreid met 1500 extra panelen, waarmee het totaal aantal zonnepanelen op 2240 stuks komt. Hiermee wekt het Arnhemse dierenpark voortaan jaarlijks 700.000 kilowattuur aan elektriciteit op. 

Sinds 2004 mag Burgers’ Zoo de gouden gradatie van de Green Key voeren, een internationaal erkend kenmerk voor duurzaam ondernemen. Het dierenpark gaat onder meer op een verantwoorde en milieuvriendelijke wijze om met energie, water, inkoop, voedsel, vervoer en afval en steunt natuurbehoudsprojecten verspreid over de hele wereld. In deze filosofie kiest Burgers’ Zoo er dan ook voor om naast het zelf opwekken van elektriciteit voor het restant van de benodigde energie uitsluitend groene stroom in te kopen.

Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen, duurzaam toerisme, energie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.