Geplaatst op: 21-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Retail Kappé wordt verkocht aan Schiphol Group

Retail Kappé wordt verkocht aan Schiphol Group
Kappé wordt verkocht aan Schiphol. Foto Schiphol Group - Roger Cremers

Schiphol en luchthavenretailer Kappé (15 winkels) bereikten een principeovereenkomst over een overname door Schiphol. Schiphol verwerft per 1 januari 2024 100% van de aandelen en wordt volledig eigenaar van de familieonderneming.

Met de overname zet Schiphol een volgende stap richting de vernieuwing van het winkelaanbod op de luchthaven. Kappé verkoopt parfums, cosmetica, zonnebrillen en drogisterijartikelen in vijftien winkels op Schiphol. Schiphol wil met de overname het bedrijf voortzetten en verder investeren in deze winkels en vooruitkijken naar nieuwe winkels en concepten.

Continuïteit voor de winkels en medewerkers staat centraal. Daarnaast zet Schiphol in op de reeds ingezette professionalisering van Kappé en de samenwerking met commerciële partners. De overname stelt Schiphol op de lange termijn in staat om de beschikbare vierkante meters flexibel in te richten, met ruimte voor innovatie en een betere winkelervaring voor passagiers.


Arthur Reijnhart, Directeur Commercial bij Schiphol meldt over de overname: "Kappé is al sinds 1950 een van onze commerciële partners op de luchthaven, en maakt echt deel uit van het erfgoed van Schiphol. De parfum-, cosmetica-, en zonnebrillenwinkels zijn een essentieel onderdeel van het winkelaanbod op Schiphol. Met deze overname willen we de winkels versterken en vernieuwen, zodat we de passagiers nog beter van dienst kunnen zijn met een aantrekkelijk aanbod.”


Jacques Parson, eigenaar Kappé: "Met gepaste tevredenheid en trots kijk ik terug op de 36 jaar die ik leiding heb gegeven aan Kappé. De medewerkers stonden en staan voor mij altijd centraal. Hun inzet en loyaliteit hebben Kappé gemaakt tot wat het nu is: een niet weg te denken begrip op Schiphol. Ik ben blij dat we in Schiphol een partij hebben gevonden die de toekomst van medewerkers en de onderneming veiligstelt.”


De Kappé winkelconcepten Perfumes & Cosmetics, Drugstore en Sunglasses hebben ruim driehonderd medewerkers in dienst. De overname is nog onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt en adviezen van de ondernemingsraden van zowel Kappé als Schiphol.

Trefwoorden: retail, Schiphol, luchthaven

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.