Geplaatst op: 22-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug

Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Fox is weer terug. Foto: ANWB Reizen.

Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.

Nadat het twee jaar geleden nog werd afgedankt, is Fox nu weer terug. Met Fox, als 'Expert in rondreizen', streeft ANWB Reizen ernaar om een breder publiek te bereiken. Begin december 2023 gaat de website fox.nl live.

 

Het reismerk, dat zijn oorsprong vond in 1996, werd in 2021 opgenomen in ANWB Reizen, waardoor de naam FOX verdween. Nu maakt de naam een comeback. In tegenstelling tot het verleden richt Fox zich nu op Europese bestemmingen én verre bestemmingen. Net als voorheen richt Fox zich op gezinnen, stellen en individuele reizigers, of ze nu de voorkeur geven aan groepsreizen of individuele reizen.


Aanvulling op aanbod ANWB Reizen

De strategische keuze voor het hernieuwde merk is om verschil te maken tussen leden en niet-leden van ANWB. Fox vormt hiermee een aanvulling op het huidige aanbod van ANWB Reizen dat zich steeds meer gaat richten op reizen met ledenvoordeel. Terwijl de ANWB via haar eigen kanalen een breed scala aan ANWB Reizen aanbiedt - van stedentrips tot autoreizen en van vakantieparken tot groepsreizen - specialiseert Fox zich volledig in rondreizen die ook via derden geboekt kunnen worden.


In december zijn de eerste reizen te boeken op fox.nl en bij de samenwerkende reisbureaus, zowel voor de Nederlandse als Belgische markt. Het aanbod wordt in 2024 verder uitgebreid. Fox wordt met een marketingcampagne geïntroduceerd, met onder meer de lancering van de website, de uitgave van een nieuwe brochure en de aanwezigheid op de Vakantiebeurs in januari 2024.

Trefwoorden: Fox, reizen, ANWB

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.