Geplaatst op: 24-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden
Aantal standhouders is verdubbeld. Foto: Ronnie Zeemering.

Een springplank voor de carrière noemt Hogeschool NHL Stenden de Industry Fair op woensdag 29 november. Door een sterke interne samenwerking is er veel vernieuwing te vinden op deze beurs waar werkgevers de talenten spotten.


Op woensdag 29 november vindt een extra grote editie plaats van de Industry Fair. Honderd (inter)nationale werkgevers uit de hospitality-, leisure- en toerismebranche presenteren zich in het WestCord WTC Hotel in Leeuwarden aan meer dan duizend studenten van NHL Stenden Hogeschool. De Industry Fair is een innige samenwerking tussen Hotel Management School LeeuwardenLeisure & Events Management en Tourism Management van NHL Stenden. Dat maakt deze editie krachtiger dan vorige banendagen.

Grote internationale hotelketens zoals Accor, Hilton en Intercontinental Hotels Group en landelijke en regionale hospitality-, leisure- en toerismebedrijven zoals De Krim Texel, Landal GreenParks, RAI Amsterdam en WestCord hotels pitchen wat zij te bieden hebben aan de werknemers van de toekomst. Stenden laat aan NRIT weten dat de rollen omgedraaid zijn. Waar voorheen de student richting het bedrijfsleven ging om zich te oriënteren op stageplekken of carrièremogelijkheden, gebeurt dit nu andersom. "Het bedrijfsleven komt naar de student toe. Bedrijven zien echt de toegevoegde waarde van een beurs als dit en zitten te springen om talent.”


Ontmoet je toekomst

Bij de Industry Fair staat ontmoeting centraal. Tijdens het event kunnen studenten kennismaken met bedrijven via pitches, speeddates en netwerkgesprekken. Zo oriënteren ze zich vast op een stageplek. Dat ziet ook Melissa Fuller, directeur van de academie Leisure & Tourism: "Deze Industry Fair is niet zomaar een evenement, het is een springplank voor aankomende carrières. We bieden niet alleen een beurs, we bieden een toekomst.”

Marco ten Hoor, academiedirecteur Hotel Management School Leeuwarden, ziet de fair als "de ultieme plek voor studenten om te oriënteren op een stageplek en voor de industrie om kennis te maken met nieuw talent.”

Verdubbeling standhouders

Hotel Management School Leeuwarden organiseert de beurs dit jaar voor het eerst samen met opleidingen Leisure & Events Management en Tourism Management. Daardoor is er een verdubbeling van standhouders gerealiseerd ten opzichte van de Industry Fair van 2022. Studenten kunnen zich nu nog beter oriënteren op hun vervolgstappen. Er is veel overlap en synergie tussen de sectoren, dus een logische verbinding. Dat is een positieve ontwikkeling voor het vakgebied. Het is  een kans om de aantrekkingskracht van de branche in de breedte te verhogen, zodat talenten behouden kunnen worden voor hospitality. De branche heeft veel facetten. "Het is belangrijk dat we dat aan de studenten laten zien. Daarom zijn veel verschillende sectoren vertegenwoordigd op de Industry Fair, naast hotellerie bijvoorbeeld ook consultancy, congress & events en touroperators,” meldt de hogeschool.

In de organisatie zijn mooie details te vinden. Tijdens een gesprek en informatie over een carrière wil je niet gestoord worden door honderden andere studenten. Er is een plein op de beursvloer waar company pitches plaatsvinden. Vertegenwoordigers van de bedrijven en studenten dragen een silent disco koptelefoon, zodat ze niet gestoord worden. De studenten kunnen ook zelf leren van deze Industry Fair. De Fair is opgezet als een echte beurs, zodat studenten ook als een event ervaren en daarbij meehelpen van begin tot het eind.

Datum: woensdag 29 november
Locatie: WestCord WTC Hotel, Heliconweg 52, 8914 AT in Leeuwarden
Tijd: 9.30 - 16.15 uur


Trefwoorden: banen, werk, carriere, Stenden, toerisme, leisure, hotel, hospitality, onderwijs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.