Geplaatst op: 24-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden

Industry Fair sterke samenwerking in NHL Stenden
Aantal standhouders is verdubbeld. Foto: Ronnie Zeemering.

Een springplank voor de carrière noemt Hogeschool NHL Stenden de Industry Fair op woensdag 29 november. Door een sterke interne samenwerking is er veel vernieuwing te vinden op deze beurs waar werkgevers de talenten spotten.


Op woensdag 29 november vindt een extra grote editie plaats van de Industry Fair. Honderd (inter)nationale werkgevers uit de hospitality-, leisure- en toerismebranche presenteren zich in het WestCord WTC Hotel in Leeuwarden aan meer dan duizend studenten van NHL Stenden Hogeschool. De Industry Fair is een innige samenwerking tussen Hotel Management School LeeuwardenLeisure & Events Management en Tourism Management van NHL Stenden. Dat maakt deze editie krachtiger dan vorige banendagen.

Grote internationale hotelketens zoals Accor, Hilton en Intercontinental Hotels Group en landelijke en regionale hospitality-, leisure- en toerismebedrijven zoals De Krim Texel, Landal GreenParks, RAI Amsterdam en WestCord hotels pitchen wat zij te bieden hebben aan de werknemers van de toekomst. Stenden laat aan NRIT weten dat de rollen omgedraaid zijn. Waar voorheen de student richting het bedrijfsleven ging om zich te oriënteren op stageplekken of carrièremogelijkheden, gebeurt dit nu andersom. "Het bedrijfsleven komt naar de student toe. Bedrijven zien echt de toegevoegde waarde van een beurs als dit en zitten te springen om talent.”


Ontmoet je toekomst

Bij de Industry Fair staat ontmoeting centraal. Tijdens het event kunnen studenten kennismaken met bedrijven via pitches, speeddates en netwerkgesprekken. Zo oriënteren ze zich vast op een stageplek. Dat ziet ook Melissa Fuller, directeur van de academie Leisure & Tourism: "Deze Industry Fair is niet zomaar een evenement, het is een springplank voor aankomende carrières. We bieden niet alleen een beurs, we bieden een toekomst.”

Marco ten Hoor, academiedirecteur Hotel Management School Leeuwarden, ziet de fair als "de ultieme plek voor studenten om te oriënteren op een stageplek en voor de industrie om kennis te maken met nieuw talent.”

Verdubbeling standhouders

Hotel Management School Leeuwarden organiseert de beurs dit jaar voor het eerst samen met opleidingen Leisure & Events Management en Tourism Management. Daardoor is er een verdubbeling van standhouders gerealiseerd ten opzichte van de Industry Fair van 2022. Studenten kunnen zich nu nog beter oriënteren op hun vervolgstappen. Er is veel overlap en synergie tussen de sectoren, dus een logische verbinding. Dat is een positieve ontwikkeling voor het vakgebied. Het is  een kans om de aantrekkingskracht van de branche in de breedte te verhogen, zodat talenten behouden kunnen worden voor hospitality. De branche heeft veel facetten. "Het is belangrijk dat we dat aan de studenten laten zien. Daarom zijn veel verschillende sectoren vertegenwoordigd op de Industry Fair, naast hotellerie bijvoorbeeld ook consultancy, congress & events en touroperators,” meldt de hogeschool.

In de organisatie zijn mooie details te vinden. Tijdens een gesprek en informatie over een carrière wil je niet gestoord worden door honderden andere studenten. Er is een plein op de beursvloer waar company pitches plaatsvinden. Vertegenwoordigers van de bedrijven en studenten dragen een silent disco koptelefoon, zodat ze niet gestoord worden. De studenten kunnen ook zelf leren van deze Industry Fair. De Fair is opgezet als een echte beurs, zodat studenten ook als een event ervaren en daarbij meehelpen van begin tot het eind.

Datum: woensdag 29 november
Locatie: WestCord WTC Hotel, Heliconweg 52, 8914 AT in Leeuwarden
Tijd: 9.30 - 16.15 uur


Trefwoorden: banen, werk, carriere, Stenden, toerisme, leisure, hotel, hospitality, onderwijs

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...