Geplaatst op: 04-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Op woensdag 29 november bezochten ruim 1.000 NHL Stenden-studenten het WestCord WTC hotel in Leeuwarden voor de Industry Fair. De fair is een stagebeurs, waar studenten van drie vrijetijdsopleidingen zich oriënteren op een stageplek, maar ook kunnen netwerken met de bijna 100 aanwezige bedrijven uit binnen- en buitenland.

De Industry Fair was voor studenten van de opleidingen Hotel Management School, Leisure & Events Management en Tourism Management.

Bedrijven verrast door vragen studenten

Ellen van der Spoel, werkveldcoördinator van Tourism Management, kijkt terug op een geslaagde dag: "Bedrijven waren verrast door wat de studenten vroegen. Ze waren recht door zee en wilden echt weten wat zij gaan leren bij hun bedrijf. Voor studenten is er geen betere manier om te oefenen in het netwerken met bedrijven als het op zo’n manier op hun pad wordt gebracht.” Er werden ook daadwerkelijk stageplekken bemachtigd: "Een van onze Associate degree studenten had een speeddate met het Hyatt hotel. Ze was bloednerveus, maar na het gesprek had ze een grote grijns. Hyatt had haar een stage in Abu Dhabi aangeboden!” Een succesvolle dag dus, voor zowel bedrijven als studenten. "Dit smaakt naar meer!”, aldus Van der Spoel.

Het moment om talent te ontmoeten

Ook Stephanie van Oorschot, Industry Relations Officer bij Hotel Management School Leeuwarden en mede-organisator van de beurs, was tevreden: "We hebben goede reacties gekregen op het feit dat we de drie opleidingen gecombineerd hebben. Dit is voor bedrijven hét moment om talent vanuit de hospitality-, leisure- en eventbranche te ontmoeten. Het was een geslaagde test om te kijken hoe we hier op de lange termijn meer mee kunnen.”

Duitse bedrijven

Een van de bedrijven op de Industry Fair is het Duitse Proske, een organisator van corporate events over de hele wereld: live, online en hybride evenementen in vooral de gezondheidszorg en techniek. Lisa Höckh, People Operations Generalist bij Proske: "Ik begin het gesprek vaak met de vraag: ‘Wat spreekt jou aan binnen ons bedrijf? Waar wil je meer van weten?’” Proske zet geen specifieke stageplekken uit richting studenten, want er is vaak plek binnen het bedrijf. "En is dit niet het geval, dan schakel in met collega’s en vinden we ergens een plek. De studenten die ik op de fair heb gesproken zijn heel open en weten wat ze willen. Daarbij komt nog dat het niveau van de studenten hoog is en dat zie je terug in hun motivatie en enthousiasme om aan de slag te gaan.”

Veel aanloop bij Landal GreenParcs

Landal GreenParks heeft op de beurs veel aanloop. Henri Meringa, General Manager bij Landal GreenParks: "Met 300 parken en kantoren verspreid over onder andere Nederland, Duitsland, Denemarken en Engeland kennen de meeste studenten Landal GreenParks. We hoeven dan ook weinig aan promotie te doen.” Landal GreenParks is vooral aanwezig om informatie te delen met studenten over de vele mogelijkheden die het bedrijf biedt. Met een toekomst gericht op AI, digitalisering en automatisering, die ook binnen Landal GreenParks een rol spelen, zijn ze een aantrekkelijke stageplek voor studenten. "Het is leuk werk, maar geen zwaar werk. Dat is een mooie combinatie.”

Trefwoorden: opleidingen, onderwijs, toerisme, leisure, horeca, evenementen, verblijfsrecreatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.