Geplaatst op: 04-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Industry Fair NHL Stenden druk bezocht

Op woensdag 29 november bezochten ruim 1.000 NHL Stenden-studenten het WestCord WTC hotel in Leeuwarden voor de Industry Fair. De fair is een stagebeurs, waar studenten van drie vrijetijdsopleidingen zich oriënteren op een stageplek, maar ook kunnen netwerken met de bijna 100 aanwezige bedrijven uit binnen- en buitenland.

De Industry Fair was voor studenten van de opleidingen Hotel Management School, Leisure & Events Management en Tourism Management.

Bedrijven verrast door vragen studenten

Ellen van der Spoel, werkveldcoördinator van Tourism Management, kijkt terug op een geslaagde dag: "Bedrijven waren verrast door wat de studenten vroegen. Ze waren recht door zee en wilden echt weten wat zij gaan leren bij hun bedrijf. Voor studenten is er geen betere manier om te oefenen in het netwerken met bedrijven als het op zo’n manier op hun pad wordt gebracht.” Er werden ook daadwerkelijk stageplekken bemachtigd: "Een van onze Associate degree studenten had een speeddate met het Hyatt hotel. Ze was bloednerveus, maar na het gesprek had ze een grote grijns. Hyatt had haar een stage in Abu Dhabi aangeboden!” Een succesvolle dag dus, voor zowel bedrijven als studenten. "Dit smaakt naar meer!”, aldus Van der Spoel.

Het moment om talent te ontmoeten

Ook Stephanie van Oorschot, Industry Relations Officer bij Hotel Management School Leeuwarden en mede-organisator van de beurs, was tevreden: "We hebben goede reacties gekregen op het feit dat we de drie opleidingen gecombineerd hebben. Dit is voor bedrijven hét moment om talent vanuit de hospitality-, leisure- en eventbranche te ontmoeten. Het was een geslaagde test om te kijken hoe we hier op de lange termijn meer mee kunnen.”

Duitse bedrijven

Een van de bedrijven op de Industry Fair is het Duitse Proske, een organisator van corporate events over de hele wereld: live, online en hybride evenementen in vooral de gezondheidszorg en techniek. Lisa Höckh, People Operations Generalist bij Proske: "Ik begin het gesprek vaak met de vraag: ‘Wat spreekt jou aan binnen ons bedrijf? Waar wil je meer van weten?’” Proske zet geen specifieke stageplekken uit richting studenten, want er is vaak plek binnen het bedrijf. "En is dit niet het geval, dan schakel in met collega’s en vinden we ergens een plek. De studenten die ik op de fair heb gesproken zijn heel open en weten wat ze willen. Daarbij komt nog dat het niveau van de studenten hoog is en dat zie je terug in hun motivatie en enthousiasme om aan de slag te gaan.”

Veel aanloop bij Landal GreenParcs

Landal GreenParks heeft op de beurs veel aanloop. Henri Meringa, General Manager bij Landal GreenParks: "Met 300 parken en kantoren verspreid over onder andere Nederland, Duitsland, Denemarken en Engeland kennen de meeste studenten Landal GreenParks. We hoeven dan ook weinig aan promotie te doen.” Landal GreenParks is vooral aanwezig om informatie te delen met studenten over de vele mogelijkheden die het bedrijf biedt. Met een toekomst gericht op AI, digitalisering en automatisering, die ook binnen Landal GreenParks een rol spelen, zijn ze een aantrekkelijke stageplek voor studenten. "Het is leuk werk, maar geen zwaar werk. Dat is een mooie combinatie.”

Trefwoorden: opleidingen, onderwijs, toerisme, leisure, horeca, evenementen, verblijfsrecreatie

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.