Geplaatst op: 05-12-2023
Auteur: Marc Gerlings

Samenwerking grootste golfclub en golfbedrijf

Samenwerking grootste golfclub en golfbedrijf

Nederlandse grootste golfclub BurgGolf heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Europa’s grootste golfbedrijf UGolf. Hierdoor kan BurgGolf zijn opleidingen en exploitatie verbeteren en professionaliseren, innovaties doorvoeren, internationale golfreizen aanbieden en op termijn het aantal banen uitbreiden.


BurgGolf exploiteert zes golfbanen verspreid door heel Nederland. UGolf beheert na recente overnames 125 golfbanen. De meeste in Frankrijk, maar daarnaast ook in Spanje, andere Europese landen, Afrika en de Stille Zuidzee. Het is het grootste golfbedrijf van Europa en op vijf na grootste ter wereld. 


Door de samenwerking kan BurgGolf gebruik maken van alle kennis, expertise en faciliteiten van UGolf. Bijvoorbeeld van de gezamenlijke inkoopkracht voor innovaties op het gebied van golfballen, clubs, buggy’s en ander materiaal. BurgGolf wil graag zijn opleidingen verbeteren en verder professionaliseren, onder meer om jeugdspelers aan te trekken en te behouden voor de sport. UGolf heeft veel ervaring met golfacademies, clinics en klassen voor jeugdspelers, die BurgGolf ook in Nederland wil opzetten.


Ook in de opleiding van de eigen golfprofessionals wordt de kennis en kunde van UGolf geïmplementeerd. Daarnaast kunnen leden van BurgGolf op de buitenlandse banen van UGolf spelen en meedoen aan internationale golfreizen die het Franse bedrijf aanbiedt. Op termijn denkt het Nederlandse bedrijf met Franse hulp uit te kunnen breiden en meer golfbanen te gaan exploiteren.


415.000 leden in beweging

Nederland telt volgens de laatste cijfers van golffederatie NGF 415.000 beoefenaars van de sport. Daarmee is het de vierde georganiseerde sport na voetbal, tennis en vissen. Toch is er veel verloop en daardoor is continu verversing nodig. Een van de gezamenlijke doelen van UGolf en BurgGolf is om de sport aantrekkelijker te maken, zowel voor jongeren als ouderen. 

"In Nederland is de exploitatie van golfbanen nog redelijk traditioneel. De meeste exploitanten hebben twee tot vier banen. Dan is het lastig om te professionaliseren”, zegt directeur Wolter Pelt van BurgGolf. "Zes banen zoals wij is heel mooi, maar we willen een grotere speler worden om de volgende stap te kunnen zetten. Daarvoor willen we de kennis en ervaring van UGolf benutten.”


De samenwerking zit nog in de beginfase. De komende maanden gaan BurgGolf en UGolf alle details verder uitwerken. 

 

Topics:Sport, Toerisme
Trefwoorden: golf, sport, toerisme, reizen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.