Geplaatst op: 15-12-2023
Auteur: Marc Gerlings

Schiphol bereikt 1 miljoen geboekte tijdsloten

Schiphol bereikt 1 miljoen geboekte tijdsloten
1 miljoenste geboekte tijdslot voor de securitycontrole. Foto: Schiphol.

Een tijdslot boeken heeft voordeel voor de passagier maar zeker ook voor de luchthaven. De luchthaven is maar wat blij dat meer mensen een slot boeken.

Het boeken van tijdsloten voor de securitycontrole op Schiphol is redelijk succesvol. Er zijn sinds maart meer dan een miljoen tijdsloten gereserveerd. De service om snel door de beveiligingscontrole te gaan, werd deze week voor de miljoenste keer gebruikt. 

Het nietsvermoedende stel Willy en Leny Janssen - Jansen uit Uden maakte die boeking om moeiteloos de securitycontrole te passeren, op weg naar hun kerstvakantie-uitje op Bonaire. Zij werden door Schiphol verrast met gratis toegang tot de luxe Privium Lounge. 

Door gebruik te maken van een gereserveerd tijdslot, kunnen reizigers op een zelfgekozen moment door de securitycontrole. Hierdoor weten ze precies hoe laat ze bij de securitycontrole moeten zijn en hoeven ze niet te wachten. Tijdsloten zijn drie dagen voor vertrek te reserveren via de website of de app van Schiphol. Het laatste tijdslot dat een passagier kan boeken voor een niet-Schengenbestemming is 90 minuten voor vertrek. Voor Schengenbestemmingen is dit 60 minuten. 

Cijfers

  • Sinds maart zijn er ruim een miljoen tijdsloten door reizigers geboekt. 
  • Het meest populaire tijdslot is 90-105 minuten voor vertrek.
  • De meeste tijdsloten binnen de Schengenzone worden geboekt door reizigers die vliegen naar Barcelona, Malaga en Lissabon. De favoriete niet-Schengenbestemmingen van passagiers met een tijdslot zijn Curaçao, Londen Heathrow en Dubai.

Kerstvakantie 

Tijdens de kerstvakantieperiode –die vanaf 22 december tot en met 7 januari loopt- verwacht Schiphol zo’n 3 miljoen passagiers die via de luchthaven reizen. Dat is 30% meer dan in de kerstperiode van vorig jaar. Op drukke dagen vertrekken er ruim 60.000 passagiers vanaf de luchthaven. De populairste bestemmingen deze vakantie zijn Londen, Istanbul, Barcelona, Dubai en Milaan.


CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.