Schiphol bereikt 1 miljoen geboekte tijdsloten
1 miljoenste geboekte tijdslot voor de securitycontrole. Foto: Schiphol. Een tijdslot boeken heeft voordeel voor de passagier maar zeker ook voor de luchthaven.
De luchthaven is maar wat blij dat meer mensen een slot boeken.
Het boeken van tijdsloten voor de securitycontrole op Schiphol is redelijk succesvol.
Er zijn sinds maart meer dan een miljoen tijdsloten gereserveerd. De service om
snel door de beveiligingscontrole te gaan, werd deze week voor de miljoenste
keer gebruikt.
Het nietsvermoedende stel Willy en Leny Janssen - Jansen uit Uden maakte die
boeking om moeiteloos de securitycontrole te passeren, op weg naar hun
kerstvakantie-uitje op Bonaire. Zij werden door Schiphol verrast met gratis
toegang tot de luxe Privium Lounge.
Door gebruik te maken van een gereserveerd tijdslot, kunnen reizigers op een
zelfgekozen moment door de securitycontrole. Hierdoor weten ze precies hoe laat
ze bij de securitycontrole moeten zijn en hoeven ze niet te wachten. Tijdsloten
zijn drie dagen voor vertrek te reserveren via de website of
de app van Schiphol. Het laatste tijdslot dat een passagier kan boeken voor een
niet-Schengenbestemming is 90 minuten voor vertrek. Voor Schengenbestemmingen
is dit 60 minuten.
Cijfers- Sinds maart zijn er
ruim een miljoen tijdsloten door reizigers geboekt.
- Het meest populaire
tijdslot is 90-105 minuten voor vertrek.
- De meeste tijdsloten
binnen de Schengenzone worden geboekt door reizigers die vliegen naar
Barcelona, Malaga en Lissabon. De favoriete niet-Schengenbestemmingen van
passagiers met een tijdslot zijn Curaçao, Londen Heathrow en Dubai.
Kerstvakantie
Tijdens de kerstvakantieperiode –die vanaf 22 december tot en met 7 januari
loopt- verwacht Schiphol zo’n 3 miljoen passagiers die via de luchthaven
reizen. Dat is 30% meer dan in de kerstperiode van vorig jaar. Op drukke
dagen vertrekken er ruim 60.000 passagiers vanaf de luchthaven. De
populairste bestemmingen deze vakantie zijn Londen, Istanbul, Barcelona, Dubai
en Milaan.
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
19/11/24
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
|
15/11/24
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
|
15/11/24
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
|
15/11/24
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
|
08/11/24
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|