Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact haalt geld op voor Europese groei

Campercontact heeft een investering van twee miljoen euro opgehaald om als scale-up verder te groeien in Europa. Deze kapitaalinjectie is verzorgd door Airbridge Equity Partners. Campercontact, dat is ontstaan uit de NKC, verbindt camperaars en camperplaats-aanbieders met elkaar.

"Deze investering luidt een nieuw hoofdstuk in voor Campercontact,” aldus Jorian Keij, CEO van Campercontact. " Wij geloven dat de beste camperavonturen beginnen met betrouwbare en toegankelijke informatie. Door een uitgebreid netwerk, kapitaal en knowhow van de markt stelt Airbridge Equity Partners ons in staat onze plannen te versnellen en deze belofte verder uit te bouwen .”

Afsplitsing van NKC

Campercontact splitste zich eerder dit jaar af als onderneming van de NKC, Europa's grootste camperclub en tevens investeerder in Campercontact. "De NKC is blij te zien dat Campercontact, een belangrijke speler voor camperaars in Europa, zich met deze financiering versneld kan ontwikkelen," zegt Stan Stolwerk, directeur-bestuurder van de NKC. "Deze stap versterkt onze gedeelde doelstelling om camperreizen toegankelijk, betrouwbaar en plezierig te maken voor alle camperaars.”

Investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties

Met meer dan een miljoen camperreizigers biedt Campercontact een betrouwbare bron van informatie voor het vinden van overnachtingsplaatsen. De community draagt bij door nieuwe locaties toe te voegen, reviews te schrijven en gedetailleerde camperroutes te gebruiken. Naast de Business-to-Consumer component zal Campercontact verder investeren in dienstverlening aan campings en camperlocaties in Europa, waardoor beheerders van overnachtingslocaties direct boekingen kunnen ontvangen via het platform en gebruikmaken van functionaliteiten voor meer zichtbaarheid.

Opbouwen actieve community

Robin Rensen, Investment Director bij Airbridge Equity Partners, licht de investering toe: "Het opbouwen van een community is niet alleen bijzonder tijdrovend en waardevol voor gebruikers, het is vaak ook de enige manier om de uitdagingen op te lossen waar alle gebruikers van Campercontact zich gezamenlijk voor inzetten. Deze actieve community en een gepassioneerd team, stelt Campercontact in staat de standaard te worden voor de toekomst van camperreizen. Door de innovatieve roadmap betrekken we camperplekeigenaren nog intensiever, om zo de hele community en de daaruit voortkomende oplossingen samen te brengen.''

Over Campercontact

Meer dan een miljoen camperliefhebbers gebruiken Campercontact in alle seizoenen om een overnachtingsplek te vinden. Met geavanceerde filteropties vinden zij altijd een camperplaats of camping die bij hen past. De ruim 40.000 locaties in 58 landen zijn verzameld door de gebruikers zelf. De apps zijn te downloaden voor Android via Campercontact - Camperplaatsen - Apps op Google Play en voor iOS-gebruikers via Campercontact in de App Store

Over NKC

De NKC is met haar 65.000 leden de grootste camperclub van Europa. Sinds haar oprichting in 1976 biedt de NKC inspiratie en kennis voor alle camperaars in Nederland én Europa. De NKC heeft een breed aanbod van camperreizen, specifiek op de camper gerichte verzekeringen en technisch advies. Daarnaast behartigt de NKC de belangen van alle camperaars op het terrein van duurzaamheid, wet- en regelgeving en de ontwikkeling van camperplaatsen in Nederland.

Over Airbridge

Airbridge Equity Partners is een hands-on investeringsmaatschappij, opgericht door ondernemers, welke investeert in technologiegedreven bedrijven in Europa. Samen met de oprichters en management van schaalbare early-stage bedrijven, proberen we met praktische ervaring en genuanceerd perspectief groei te realiseren en bedrijven naar een volgende fase te brengen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campers, kampeerauto's, camperplaatsen, campings, platforms

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.