Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Marc Gerlings

Yelloh! Village komt naar Nederland

Yelloh! Village komt naar Nederland
Yelloh! camping Les Tournels in Frankrijk. Foto: Yelloh! Village.

Yelloh! Village, een Europees campingmerk met haar basis in Frankrijk, kondigt met trots zijn uitbreiding naar Nederland aan. Dit valt samen met hun jaarlijkse ledenbijeenkomst in januari, tijdens de Vakantiebeurs en The Dutch Travel Week in Utrecht. De bijeenkomst is een belangrijk moment voor het merk, gezien de populariteit van Yelloh! Village bij Nederlandse kampeerders.

 

Yelloh! Village is niet alleen het grootste campingnetwerk in Europa met 95 onafhankelijke topcampings, maar ook het derde grootste campingmerk in Frankrijk. Met meer dan 28.000 accommodaties en een indrukwekkende omzet van 293 miljoen euro, heeft het merk een sterke positie in de markt. Actief in Frankrijk, Spanje en Portugal sinds de oprichting in 2000, heeft Yelloh! Village zich gericht op het commercieel ondersteunen van onafhankelijke campings in de steeds competitiever wordende digitale verkoopmarkt.

 

In Nederland is Yelloh! Village voornemens om samenwerkingen aan te gaan met onafhankelijke campings. Dit initiatief, toegelicht door woordvoerder Ward Wijngaert, heeft als doel een sterke positie te creëren tegenover grotere groepen en ketens: "Wij geloven dat ook Nederlandse onafhankelijke campings baat hebben bij de kennis en kunde die we vanuit Yelloh! Village als label in de afgelopen jaren hebben opgebouwd en dat we op die manier een significant verschil kunnen maken in de kampeerbranche."

 

De jaarlijkse ledenbijeenkomst, die 160 deelnemers van campingeigenaren en directie van Franse, Spaanse en Portugese campings trekt, zal zich richten op nieuwe trends in de campingmarkt, een analyse van het reserveringsritme voor 2024, concurrentieanalyse en marketingstrategieën. Verder staan er presentaties gepland van de 15 partners van Yelloh! Village en worden nieuwe tools voor campings voorgesteld. Naast de formele agenda zijn er workshops gepland over onderwerpen zoals optimalisatie van interne planning, personeelsbeheer, en animatie. Deze workshops en bijeenkomsten zullen plaatsvinden op dinsdag 9 januari voorafgaand aan de vakdag, de Travel Trade Day. Daarnaast zijn er netwerkactiviteiten, waaronder een feestavond in Utrecht in de winkel van Sinkel.

 

Ook is er een debat met Nederlandse campings over de toekomst van de sector op woensdagochtend van 11 tot 12 waar Nederlandse campingeigenaren en managers zich voor kunnen aanmelden. In dit debat wil Yelloh de gelijkenissen van de Franse en Nederlandse campingsector op tafel gooien en samen kijken hoe de trends zich verder gaan ontwikkelen in de toekomst in Europa.

 

Mede-organisator Richard Otten zegt hierover: "Ik denk dat de Franse campingmarkt in zekere zin een spiegel is voor wat er in Nederland ook nog gaat gebeuren de komende jaren. Yelloh! is een vooraanstaand label, en heeft door de jaren heen veel kennis en expertise opgebouwd die zeker interessant is voor Nederlandse campings die nu ook dezelfde uitdagingen op zich af zien komen met de komst van verschillende groepen.

 

Het debat wordt gehouden in de Quest zaal van de Media Plaza op het 1ste verdiep van de Jaarbeurs in Utrecht. Achteraf wordt een informele lunch aangeboden in de TransitZone van het Media Plaza.

 

Tijd en datum : woensdag 10/01/2024 van 11.00h tot 12.00h in zaal Quest (MediaPlaza – 1ste verdiep van de Jaarbeurs Utrecht)

Formaat: Intiem groepsdebat over hoe de campingsector zich ontwikkeld

Aanmelden kan via richard@travelmark.nl of w.wijngaert@yellohvillage.com

 

Bezoek voor meer informatie over Yelloh! Village en hun plannen in Nederland hun corporate website: Yelloh! Village Professional.

Trefwoorden: camping, marketing, toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.