Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Marc Gerlings

Yelloh! Village komt naar Nederland

Yelloh! Village komt naar Nederland
Yelloh! camping Les Tournels in Frankrijk. Foto: Yelloh! Village.

Yelloh! Village, een Europees campingmerk met haar basis in Frankrijk, kondigt met trots zijn uitbreiding naar Nederland aan. Dit valt samen met hun jaarlijkse ledenbijeenkomst in januari, tijdens de Vakantiebeurs en The Dutch Travel Week in Utrecht. De bijeenkomst is een belangrijk moment voor het merk, gezien de populariteit van Yelloh! Village bij Nederlandse kampeerders.

 

Yelloh! Village is niet alleen het grootste campingnetwerk in Europa met 95 onafhankelijke topcampings, maar ook het derde grootste campingmerk in Frankrijk. Met meer dan 28.000 accommodaties en een indrukwekkende omzet van 293 miljoen euro, heeft het merk een sterke positie in de markt. Actief in Frankrijk, Spanje en Portugal sinds de oprichting in 2000, heeft Yelloh! Village zich gericht op het commercieel ondersteunen van onafhankelijke campings in de steeds competitiever wordende digitale verkoopmarkt.

 

In Nederland is Yelloh! Village voornemens om samenwerkingen aan te gaan met onafhankelijke campings. Dit initiatief, toegelicht door woordvoerder Ward Wijngaert, heeft als doel een sterke positie te creëren tegenover grotere groepen en ketens: "Wij geloven dat ook Nederlandse onafhankelijke campings baat hebben bij de kennis en kunde die we vanuit Yelloh! Village als label in de afgelopen jaren hebben opgebouwd en dat we op die manier een significant verschil kunnen maken in de kampeerbranche."

 

De jaarlijkse ledenbijeenkomst, die 160 deelnemers van campingeigenaren en directie van Franse, Spaanse en Portugese campings trekt, zal zich richten op nieuwe trends in de campingmarkt, een analyse van het reserveringsritme voor 2024, concurrentieanalyse en marketingstrategieën. Verder staan er presentaties gepland van de 15 partners van Yelloh! Village en worden nieuwe tools voor campings voorgesteld. Naast de formele agenda zijn er workshops gepland over onderwerpen zoals optimalisatie van interne planning, personeelsbeheer, en animatie. Deze workshops en bijeenkomsten zullen plaatsvinden op dinsdag 9 januari voorafgaand aan de vakdag, de Travel Trade Day. Daarnaast zijn er netwerkactiviteiten, waaronder een feestavond in Utrecht in de winkel van Sinkel.

 

Ook is er een debat met Nederlandse campings over de toekomst van de sector op woensdagochtend van 11 tot 12 waar Nederlandse campingeigenaren en managers zich voor kunnen aanmelden. In dit debat wil Yelloh de gelijkenissen van de Franse en Nederlandse campingsector op tafel gooien en samen kijken hoe de trends zich verder gaan ontwikkelen in de toekomst in Europa.

 

Mede-organisator Richard Otten zegt hierover: "Ik denk dat de Franse campingmarkt in zekere zin een spiegel is voor wat er in Nederland ook nog gaat gebeuren de komende jaren. Yelloh! is een vooraanstaand label, en heeft door de jaren heen veel kennis en expertise opgebouwd die zeker interessant is voor Nederlandse campings die nu ook dezelfde uitdagingen op zich af zien komen met de komst van verschillende groepen.

 

Het debat wordt gehouden in de Quest zaal van de Media Plaza op het 1ste verdiep van de Jaarbeurs in Utrecht. Achteraf wordt een informele lunch aangeboden in de TransitZone van het Media Plaza.

 

Tijd en datum : woensdag 10/01/2024 van 11.00h tot 12.00h in zaal Quest (MediaPlaza – 1ste verdiep van de Jaarbeurs Utrecht)

Formaat: Intiem groepsdebat over hoe de campingsector zich ontwikkeld

Aanmelden kan via richard@travelmark.nl of w.wijngaert@yellohvillage.com

 

Bezoek voor meer informatie over Yelloh! Village en hun plannen in Nederland hun corporate website: Yelloh! Village Professional.

Trefwoorden: camping, marketing, toerisme

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/11/24
Exclusief voor leden
Papendal van de Esports in Breda
Breda wil dé gaminghotspot van Nederland te worden. Die ambities werden afgelopen week helemaal duidelijk tijdens de Game Week in de stad waar ook initiatieven als de Esports Talenthub en de B'GAME incubator werden gepresenteerd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...