82% aangesloten waterrecreanten enigszins actief met duurzaamheid
Dit jaar heeft Waterrecreatie Nederland, net als in 2022, een enquête over
duurzame waterrecreatie gehouden onder waterrecreanten en watersporters. De
enquête is door 858 actieve watersporters ingevuld. De resultaten van de
enquête geven veel inzicht in waar we nu staan op het gebied van duurzame
waterrecreatie en welke kansen er liggen voor verdere verduurzaming van de
sector.
Van deze watersporters veelal aangesloten bij een vereniging die de enquête
hebben ingevuld geeft 82% aan dat ze het verduurzamen van de waterrecreatie
enigszins of heel belangrijk vinden. De groep die zich bezighoudt met het
verduurzamen is kleiner, namelijk 57%.
In veel gevallen wordt wel gelet op een minder belastende productiemethode bij
de aankoop van een (nieuw) vaartuig, watersportuitrusting of onderdelen.
Daarentegen is er minder aandacht voor de recyclebaarheid van de materialen. De
respondenten zijn bereid om gemiddeld 17% meer te betalen voor een minder
milieubelastend (nieuw) vaartuig, watersportuitrusting of onderdelen. De tijd
die het kost om uit te zoeken welke producten minder belastend zijn voor het
milieu is voor een groot deel van de respondenten reden om hier niet in te
investeren.
Bijna alle motorbootvaarders, zeilers en sloepvaarders geven aan te zorgen dat
hun boot ‘technisch’ in orde is om de kans op milieuverontreiniging en
ongelukken zo klein mogelijk te maken.
Naar de eerste resultaten.
Trefwoorden: varen, waterrecreatie, duurzaam
|
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
16/12/24
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
|
16/12/24
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
06/12/24
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
|
04/12/24
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|