Geplaatst op: 08-01-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed jaar voor Burgers’ Zoo

Goed jaar voor Burgers’ Zoo
Foto: Burgers Zoo

Koninklijke Burgers’ Zoo kijkt tevreden terug op het jaar 2023, waarin in totaal 1.035.997 mensen de toegangspoort passeerden en het park met een 8,8 werd gewaardeerd.

In 2023 mocht het Safari Meeting Centre, het congrescentrum midden in Burgers’ Zoo, 48.000 zakelijke gasten verwelkomen, voor wie in totaal 80 sprekers op het podium hebben gestaan. Via de social media van het Arnhemse dierenpark zijn in 2023 in totaal 19 miljoen mensen bereikt. De musical De Ocean trok 56.000 bezoekers. 

Natuurbehoud ondersteund

Burgers’ Zoo ondersteunde in 2023 natuurbehoudsprojecten over de hele wereld, waaronder al 34 jaar een natuurgebied in Belize van ruim 400 vierkante kilometer. In de horeca werden meer dan 500.000 koppen koffie geschonken en werd 700 kilo rijst in pokébowls en andere Aziatische gerechten verwerkt.

Veel vrijwilligers

Bij Burgers’ Zoo werken 281 medewerkers die in het jaar 2023 gezamenlijk 358.446 uur hebben gewerkt, wat neerkomt op een gemiddelde van 6.893 uur per week. De Arnhems dierentuin heeft daarnaast een team van 240 enthousiaste dierentuingidsen: vrijwilligers die een gedegen interne opleiding van het Arnhemse dierenpark hebben afgerond. Daarnaast hebben meer dan 190 mensen zich aangemeld om ook de gidsencursus te mogen volgen. In 2023 zijn in totaal 1.294 educatieve rondleidingen verzorgd, 55 inzetten van ‘experts in de klas’ gerealiseerd en 9.320 uren educatieve informatiestands in het park bemand.

Veel stroom opgewekt

Met 2.240 zonnepanelen wekt het zonnepark van Burgers’ Zoo in totaal 700.000 kilowattuur per jaar op, vergelijkbaar met het jaarverbruik van circa 280 vierpersoonshuishoudens.

Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...