Geplaatst op: 08-10-2023
Publicatie: R&T 2023-5

Stilte voor de storm …

Stilte voor de storm …

In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt van allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

Klaas van Erp

Als ik dit artikel schrijf is het de eerste dag van de herfstvakantie. Althans in de regio midden en zuid in Nederland. De regio noord is volgende week aan de beurt. Vele watersport- en recreatieondernemers zijn deze weken traditiegetrouw op vakantie of zijn druk met de exploitatie van hun bedrijf. Hoe we dat merken? Aan de autoreply’s op mailtjes, voice mails, etc.

Elk jaar vraag ik me af of de dip in de markt begonnen is en elk jaar na de herfstvakantie bemerk ik dat dat niet zo is. De telefoon staat dan weer roodgloeiend en de mails stromen binnen. ‘Ik heb een taxatie nodig’, ‘ik overweeg om te verkopen’, ‘mijn kinderen willen de tent overnemen’, etc. etc. Blijkbaar is deze tijd van het jaar het moment van herbezinning en daar is onze kennis bij nodig. Super!

Dossier en vinkjes

Vaak bemerken we dat bij met name taxaties men tegen deadlines aanloopt, vanuit de bank opgelegd. De bank moet namelijk op moment X alle vinkjes in het dossier op groen hebben staan. En daar hoort een taxatierapport bij. Helaas worden er aan taxaties enorme eisen gesteld, dat het de nodige tijd vergt om een taxatierapport op te leveren. Dat red je niet in een week of twee, hoe graag wij dat óók zouden willen. Gelukkig weten we dit altijd wel samen met de opdrachtgever en de bank af te stemmen.

Qua verkopen is het altijd minder makkelijk om de doorlooptijd te voorspellen. In het afgelopen jaar hebben we gemerkt dat verkopen steeds sneller gaan. Er zaten zelfs transacties bij die binnen 3 maanden afgerond waren en objecten die we zelfs nog nooit echt op de markt hebben gebracht. Erg bijzonder!

Hoe het dit jaar na de herfstvakantie wordt? Ach we gaan het zien. Wij zijn er klaar voor!

Ook eens praten over de markt?

Mail of bel ons: info@maasrbm.nl/ Klaas van Erp
06-53424147
Maas recreatie bedrijfsmakelaardij
www.maasrbm.nl

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, bungalowparken, watersport, jachthavens

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/09/24
DierenPark Amersfoort nieuwste lid van Club van Elf
De Club van Elf versterkt elkaar op het gebied van verschillende sociale culturele thema's en werken samen om gezamenlijke doelen te bereiken.
28/08/24
Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
27/08/24
JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan
Iedereen tot 27 jaar die een reservering maakt bij de Nederlandse JRE-restaurants van 7 tot 13 oktober, krijgt vijftig procent korting op de menuprijs. Jongeren hebben 'koudwatervrees', merkt de horecaorganisatie.
26/08/24
Exclusief voor leden
O&L Leisure stelt Bamboo Group aan voor marketing en PR
O&L Leisure, de Namibische hotelgroep en onderdeel van de Ohlthaver & List Groep, en sinds 1919 actief in het aanbieden accommodaties op top locaties in Namibië, heeft het Nederlandse bureau Bamboo Group aangesteld voor de support van sales en marketing activiteiten in de Benelux.
19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.
28/06/24
Vliegen op z’n Twents
Twente Marketing lanceerde de nieuwe ‘Vliegvakantie op z’n Twents’ campagne. Want voor een unieke vakantie hoef je echt niet altijd het vliegtuig te pakken.
28/06/24
Meer bezoek voor Breda
Breda timmert toeristisch hard aan de weg en is inmiddels de zesde best bezochte stad van Nederland.
27/06/24
Exclusief voor leden
Hooikade Delft weer plek om van 'Zicht op Delft' te genieten
Aan de Hooikade in Delft schilderde de Delftse meesterschilder Johannes Vermeer zijn ‘Zicht op Delft’, het bekendste Hollandse stadsgezicht van de 17e eeuw. Met een reproductie aan de waterkant, een informatiepaneel, een innovatieve kijker en verhalenbanken brengen Delft Marketing en het Vermeer Centrum Delft de beroemde Delftenaar terug aan de Hooikade.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.