Geplaatst op: 09-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Apollo Reizen richt zich op de Nederlandse markt met Apollo Sports. De touroperator biedt zeven bestemmingen aan. Het concept is een verblijf in een hotel, altijd zonbestemmingen waarbij veel sportieve activiteiten worden aangeboden. 


Apollo is onderdeel van de in Scandinavië grote touroperator DER Touristik maar in Nederland pas sinds 2023 actief. "Ons concept is gecentreerd rond een groot aantal plezierige activiteiten voor elke interesse en niveau. Van fitness groepslessen, golf en triatlon tot yoga, zwemmen en beachvolleybal, ons activiteitenaanbod zorgt ervoor dat elke gast zijn eigen actieve vakantie kan samenstellen. Gespecialiseerde aanbod zoals mountainbikes, WOD, x-fit, padel en tennis, samen met onder meer. een surfschool, bieden unieke ervaringen en leuke manieren om actief te blijven die je thuis niet kunt vinden,” zegt Robbin de Waal, persvoorlichter bij Apollo Reizen. 


Het concept: Actief ontspannen  

Met Apollo Sports herdefinieert de touroperator het idee van vakantie vieren. De hoogwaardige hotels in het aanbod bieden meer dan alleen accommodatie of alleen sport. Het doel is om het voor iedereen makkelijker te maken om actief te zijn, of je nu een sportschoolfanaat, een topatleet of met het gezin bent – belangrijk is om de perfecte balans te vinden. 

Elk hotel, inclusief het gerenommeerde Playitas Resort op Fuerteventura, is ontworpen om een gezonde levensstijl te ondersteunen - inclusief faciliteiten en een duurzaam, verantwoord aanbod aan restaurants en maaltijden. Met locaties verspreid rond de Middellandse Zee, in populaire vakantiebestemmingen zoals Griekenland en Spanje, biedt het ook de perfecte omgeving voor ontspanning. 


"Apollo Sport spreekt iedereen aan, van professionele atleten tot actieve gezinnen en enthousiastelingen die iets nieuws willen proberen. We komen tegemoet aan degenen die een gezonde levensstijl nastreven, met unieke sportaanbod voor iedereen, ongeacht leeftijd of fitnessniveau”, legt de Waal uit. 

 

Faciliteiten volgens Olympische standaard

Apollo Sports onderscheidt zich met haar actieve vakantieconcept van het allerhoogste niveau. Met faciliteiten die voldoen aan de Olympische standaard met goedkeuring van het Zweeds Olympisch Comité, biedt Apollo Sports een vakantie ervaring die je nergens anders kunt vinden. Naast de Scandinavische basis, heeft de touroperator inmiddels ook een Nederlandssprekende sportmanager en (gast)instructeurs in enkele van hun hotels aanwezig, waardoor Nederlandse gasten in een vertrouwde omgeving te woord kunnen worden gestaan.

 

In totaal biedt Apollo Reizen 8 verschillende volledig op sport georiënteerde hotels op 7 verschillende bestemmingen: 


  • Playitas Resort – Fuerteventura, Spanje 
  • Sivota Retreat – powered by Playitas – Sivota, Griekenland 
  • Levante – powered by Playitas – Rhodos, Griekenland 
  • Aqua Vista – powered by Playitas – Hurghada, Egypte 
  • Cavo Spada Deluxe & Spa Giannoulis Hotels – Kreta, Griekenland 
  • Lyttos Beach – Kreta, Griekenland 
  • VIDAMAR Resorts Madeira – Madeira, Portugal 
  • JA Beach – Dubai, Verenigde Arabische Emiraten 


Naast het doorlopende, uitgebreide dagelijkse sportaanbod in de hotels biedt Apollo Sports een  uitgebreide trainingskalender vol met themaweken en gastinstructeurs gedurende 52 weken per jaar - van yoga- en meditatieweken tot aerobicsweken, padelweken, hardloopweken en x-fitweken. 

Trefwoorden: Apollo, touroperator, sport, reizen

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...