Geplaatst op: 10-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute

Beeldenroute trekt internationaal de aandacht

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute
22e Marketing Award Rotterdam voor CBK. Foto: RotterdamPartners.

Centrum Beeldende Kunst (CBK) Rotterdam is de winnaar van de 22e Marketing Award Rotterdam. Het CBK wint de prijs voor de internationale beeldenroute Sculpture International Rotterdam (SIR) en het beeld ‘Moments Contained’ van kunstenaar Thomas J. Price.

Met deze nieuwe aanwinst van de beeldenroute zette het CBK de Maasstad afgelopen jaar wereldwijd op de kaart als een aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed publiek. De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent gaat dit jaar naar Oceanlab010. De Marketing Awards werden op 9 januari uitgereikt door wethouder Robert Simons, tijdens de nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners.


De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In het bijzijn van een paar honderd gasten werden de winnaars door de wethouder op het podium geroepen.


‘Moments Contained’ is een bijna vier meter hoog bronzen beeld van een jonge vrouw en is door Stichting Droom en Daad geschonken aan SIR, het internationale programma kunst en publieke ruimte van CBK Rotterdam. "Het imposante beeld heeft dit jaar wereldwijd aandacht getrokken door haar krachtige boodschap van representatie en diversiteit”, aldus de jury van de Marketing Awards Rotterdam. Ook vindt de jury dat het CBK lef heeft getoond om het kunstwerk op een prominente locatie voor het station Rotterdam Centraal te plaatsen. "Het maakt duidelijk dat Rotterdam een stad is waar iedereen, ongeacht afkomst of identiteit, zijn dromen kan najagen.” De jury geeft ook een eervolle vermelding aan Stichting Droom en Daad als schenker van het kunstwerk en aan de kunstenaar Thomas J. Price.

 

De internationale beeldenroute SIR omvat naast ‘Moments Contained’ onder andere sculpturen van Paul McCarthy, Naum Gabo, Ossip Zadkine, en Henry Moore. Deze openbare, vrij toegankelijke collectie verrijkt, volgens de jury, de stad voor haar bewoners en draagt ook bij aan Rotterdam als aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed nationaal en internationaal publiek.  

 

Oceanlab010 wint Marketing Award Rotterdam Aanstormend talent

De Marketing Award voor aanstormend talent gaat dit jaar naar Oceanlab010, een duurzame koraalkwekerij die de import van koraal wil verminderen. Wat deze kwekerij volgens de jury nog indrukwekkender maakt is het sociale en educatieve onderdeel. Het duurzame project wordt gerund met behulp van vier jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het project biedt hen niet alleen een zinvolle bezigheid, maar dient ook als een voorbeeld van hoe de jongere generatie actief kan bijdragen aan milieubehoud. "Oceanlab010 heeft bewezen dat duurzaamheid en sociale inclusiviteit hand in hand kunnen gaan”, aldus de jury. Daarnaast richt Oceanlab010 zich op bewustwording en educatie over koraal en duurzaamheid.  


De Nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners vond dinsdagavond 9 januari plaats in Theater Rotterdam. Voor deze editie werkte Rotterdam Partners samen met het Rotterdamse Notes Community, een (online) platform dat op brede schaal get-togethers (zowel fysiek als digitaal) organiseert gericht op (maar niet uitsluitend) jongeren van kleur.

Trefwoorden: Rotterdam, dmo, award, beeldenroute, oceanlab

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...