Geplaatst op: 10-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute

Beeldenroute trekt internationaal de aandacht

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute
22e Marketing Award Rotterdam voor CBK. Foto: RotterdamPartners.

Centrum Beeldende Kunst (CBK) Rotterdam is de winnaar van de 22e Marketing Award Rotterdam. Het CBK wint de prijs voor de internationale beeldenroute Sculpture International Rotterdam (SIR) en het beeld ‘Moments Contained’ van kunstenaar Thomas J. Price.

Met deze nieuwe aanwinst van de beeldenroute zette het CBK de Maasstad afgelopen jaar wereldwijd op de kaart als een aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed publiek. De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent gaat dit jaar naar Oceanlab010. De Marketing Awards werden op 9 januari uitgereikt door wethouder Robert Simons, tijdens de nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners.


De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In het bijzijn van een paar honderd gasten werden de winnaars door de wethouder op het podium geroepen.


‘Moments Contained’ is een bijna vier meter hoog bronzen beeld van een jonge vrouw en is door Stichting Droom en Daad geschonken aan SIR, het internationale programma kunst en publieke ruimte van CBK Rotterdam. "Het imposante beeld heeft dit jaar wereldwijd aandacht getrokken door haar krachtige boodschap van representatie en diversiteit”, aldus de jury van de Marketing Awards Rotterdam. Ook vindt de jury dat het CBK lef heeft getoond om het kunstwerk op een prominente locatie voor het station Rotterdam Centraal te plaatsen. "Het maakt duidelijk dat Rotterdam een stad is waar iedereen, ongeacht afkomst of identiteit, zijn dromen kan najagen.” De jury geeft ook een eervolle vermelding aan Stichting Droom en Daad als schenker van het kunstwerk en aan de kunstenaar Thomas J. Price.

 

De internationale beeldenroute SIR omvat naast ‘Moments Contained’ onder andere sculpturen van Paul McCarthy, Naum Gabo, Ossip Zadkine, en Henry Moore. Deze openbare, vrij toegankelijke collectie verrijkt, volgens de jury, de stad voor haar bewoners en draagt ook bij aan Rotterdam als aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed nationaal en internationaal publiek.  

 

Oceanlab010 wint Marketing Award Rotterdam Aanstormend talent

De Marketing Award voor aanstormend talent gaat dit jaar naar Oceanlab010, een duurzame koraalkwekerij die de import van koraal wil verminderen. Wat deze kwekerij volgens de jury nog indrukwekkender maakt is het sociale en educatieve onderdeel. Het duurzame project wordt gerund met behulp van vier jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het project biedt hen niet alleen een zinvolle bezigheid, maar dient ook als een voorbeeld van hoe de jongere generatie actief kan bijdragen aan milieubehoud. "Oceanlab010 heeft bewezen dat duurzaamheid en sociale inclusiviteit hand in hand kunnen gaan”, aldus de jury. Daarnaast richt Oceanlab010 zich op bewustwording en educatie over koraal en duurzaamheid.  


De Nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners vond dinsdagavond 9 januari plaats in Theater Rotterdam. Voor deze editie werkte Rotterdam Partners samen met het Rotterdamse Notes Community, een (online) platform dat op brede schaal get-togethers (zowel fysiek als digitaal) organiseert gericht op (maar niet uitsluitend) jongeren van kleur.

Trefwoorden: Rotterdam, dmo, award, beeldenroute, oceanlab

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/01/25
Exclusief voor leden
Nieuwe Europese campagne voor Center Parcs: ‘Volg je natuur’
Center Parcs roept met haar nieuwe Europese campagne ‘Volg je natuur’ op om de verbinding met jezelf en de natuur te versterken. De vakantieparken willen gasten de mogelijkheid bieden om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en tot rust te komen in een natuurlijke omgeving.
06/01/25
Exclusief voor leden
Vacansoleil na faillissement in 2023 weer op Vakantiebeurs 2025
Vacansoleil staat na het faillissement en de overname door Pierre & Vacances - Center Parcs Group voor het eerst weer op de Vakantiebeurs. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar flink aan de doorstart gewerkt en kan weer kampeeraccommodaties op 1.000 campings in 17 Europese landen aanbieden.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...