Geplaatst op: 10-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute

Beeldenroute trekt internationaal de aandacht

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute
22e Marketing Award Rotterdam voor CBK. Foto: RotterdamPartners.

Centrum Beeldende Kunst (CBK) Rotterdam is de winnaar van de 22e Marketing Award Rotterdam. Het CBK wint de prijs voor de internationale beeldenroute Sculpture International Rotterdam (SIR) en het beeld ‘Moments Contained’ van kunstenaar Thomas J. Price.

Met deze nieuwe aanwinst van de beeldenroute zette het CBK de Maasstad afgelopen jaar wereldwijd op de kaart als een aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed publiek. De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent gaat dit jaar naar Oceanlab010. De Marketing Awards werden op 9 januari uitgereikt door wethouder Robert Simons, tijdens de nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners.


De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In het bijzijn van een paar honderd gasten werden de winnaars door de wethouder op het podium geroepen.


‘Moments Contained’ is een bijna vier meter hoog bronzen beeld van een jonge vrouw en is door Stichting Droom en Daad geschonken aan SIR, het internationale programma kunst en publieke ruimte van CBK Rotterdam. "Het imposante beeld heeft dit jaar wereldwijd aandacht getrokken door haar krachtige boodschap van representatie en diversiteit”, aldus de jury van de Marketing Awards Rotterdam. Ook vindt de jury dat het CBK lef heeft getoond om het kunstwerk op een prominente locatie voor het station Rotterdam Centraal te plaatsen. "Het maakt duidelijk dat Rotterdam een stad is waar iedereen, ongeacht afkomst of identiteit, zijn dromen kan najagen.” De jury geeft ook een eervolle vermelding aan Stichting Droom en Daad als schenker van het kunstwerk en aan de kunstenaar Thomas J. Price.

 

De internationale beeldenroute SIR omvat naast ‘Moments Contained’ onder andere sculpturen van Paul McCarthy, Naum Gabo, Ossip Zadkine, en Henry Moore. Deze openbare, vrij toegankelijke collectie verrijkt, volgens de jury, de stad voor haar bewoners en draagt ook bij aan Rotterdam als aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed nationaal en internationaal publiek.  

 

Oceanlab010 wint Marketing Award Rotterdam Aanstormend talent

De Marketing Award voor aanstormend talent gaat dit jaar naar Oceanlab010, een duurzame koraalkwekerij die de import van koraal wil verminderen. Wat deze kwekerij volgens de jury nog indrukwekkender maakt is het sociale en educatieve onderdeel. Het duurzame project wordt gerund met behulp van vier jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het project biedt hen niet alleen een zinvolle bezigheid, maar dient ook als een voorbeeld van hoe de jongere generatie actief kan bijdragen aan milieubehoud. "Oceanlab010 heeft bewezen dat duurzaamheid en sociale inclusiviteit hand in hand kunnen gaan”, aldus de jury. Daarnaast richt Oceanlab010 zich op bewustwording en educatie over koraal en duurzaamheid.  


De Nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners vond dinsdagavond 9 januari plaats in Theater Rotterdam. Voor deze editie werkte Rotterdam Partners samen met het Rotterdamse Notes Community, een (online) platform dat op brede schaal get-togethers (zowel fysiek als digitaal) organiseert gericht op (maar niet uitsluitend) jongeren van kleur.

Trefwoorden: Rotterdam, dmo, award, beeldenroute, oceanlab

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.