Geplaatst op: 10-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute

Beeldenroute trekt internationaal de aandacht

Marketing Award Rotterdam naar CBK voor beeldenroute
22e Marketing Award Rotterdam voor CBK. Foto: RotterdamPartners.

Centrum Beeldende Kunst (CBK) Rotterdam is de winnaar van de 22e Marketing Award Rotterdam. Het CBK wint de prijs voor de internationale beeldenroute Sculpture International Rotterdam (SIR) en het beeld ‘Moments Contained’ van kunstenaar Thomas J. Price.

Met deze nieuwe aanwinst van de beeldenroute zette het CBK de Maasstad afgelopen jaar wereldwijd op de kaart als een aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed publiek. De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent gaat dit jaar naar Oceanlab010. De Marketing Awards werden op 9 januari uitgereikt door wethouder Robert Simons, tijdens de nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners.


De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In het bijzijn van een paar honderd gasten werden de winnaars door de wethouder op het podium geroepen.


‘Moments Contained’ is een bijna vier meter hoog bronzen beeld van een jonge vrouw en is door Stichting Droom en Daad geschonken aan SIR, het internationale programma kunst en publieke ruimte van CBK Rotterdam. "Het imposante beeld heeft dit jaar wereldwijd aandacht getrokken door haar krachtige boodschap van representatie en diversiteit”, aldus de jury van de Marketing Awards Rotterdam. Ook vindt de jury dat het CBK lef heeft getoond om het kunstwerk op een prominente locatie voor het station Rotterdam Centraal te plaatsen. "Het maakt duidelijk dat Rotterdam een stad is waar iedereen, ongeacht afkomst of identiteit, zijn dromen kan najagen.” De jury geeft ook een eervolle vermelding aan Stichting Droom en Daad als schenker van het kunstwerk en aan de kunstenaar Thomas J. Price.

 

De internationale beeldenroute SIR omvat naast ‘Moments Contained’ onder andere sculpturen van Paul McCarthy, Naum Gabo, Ossip Zadkine, en Henry Moore. Deze openbare, vrij toegankelijke collectie verrijkt, volgens de jury, de stad voor haar bewoners en draagt ook bij aan Rotterdam als aantrekkelijke culturele bestemming voor een breed nationaal en internationaal publiek.  

 

Oceanlab010 wint Marketing Award Rotterdam Aanstormend talent

De Marketing Award voor aanstormend talent gaat dit jaar naar Oceanlab010, een duurzame koraalkwekerij die de import van koraal wil verminderen. Wat deze kwekerij volgens de jury nog indrukwekkender maakt is het sociale en educatieve onderdeel. Het duurzame project wordt gerund met behulp van vier jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het project biedt hen niet alleen een zinvolle bezigheid, maar dient ook als een voorbeeld van hoe de jongere generatie actief kan bijdragen aan milieubehoud. "Oceanlab010 heeft bewezen dat duurzaamheid en sociale inclusiviteit hand in hand kunnen gaan”, aldus de jury. Daarnaast richt Oceanlab010 zich op bewustwording en educatie over koraal en duurzaamheid.  


De Nieuwjaarsborrel van Rotterdam Partners vond dinsdagavond 9 januari plaats in Theater Rotterdam. Voor deze editie werkte Rotterdam Partners samen met het Rotterdamse Notes Community, een (online) platform dat op brede schaal get-togethers (zowel fysiek als digitaal) organiseert gericht op (maar niet uitsluitend) jongeren van kleur.

Trefwoorden: Rotterdam, dmo, award, beeldenroute, oceanlab

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...