Geplaatst op: 12-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum

Dutch Travel Week wordt in de komende jaren sterker geladen

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum
Bezoeker Vakantiebeurs verleiden om terug te komen naar Utrecht.

Op de beursvloer van de Vakantiebeurs is bijna geen Nederlandse destinatie te vinden, maar wel is daar groots aanwezig Utrecht. De beursorganisatie is heel blij met de samenwerking met Utrecht Marketing dat de naam kreeg Dutch Travel Week. Susanne Pieren (Utrecht Marketing) heeft het netwerk van ondernemers ingezet.

Utrecht is aanwezig met een hoog opgebouwde stand. Je vindt er de highlights, tips maar ook routes worden uitgedeeld. Toch spreekt er van de geboden informatie geen boodschap uit dat je meteen op die dag nog het centrum van de Domstad moet verkennen. De Jaarbeurs spreekt met het initiatief zowel de zakelijke als de leisure bezoeker aan. Of je nu werkzaam bent in de reisbranche of op zoek bent naar inspiratie over jouw volgende vakantie, tijdens Vakantiebeurs word je ondergedompeld in vakantiesferen en vind je precies wat jij nodig hebt voor de start van jou volgende reis. Tijdens Vakantiebeurs ga je als wereldreiziger in één dag de wereld rond. Samen met  Travel Trade Day brengen we van 8 t/m 14 januari 2024 de reiswereld in haar volledigheid naar Utrecht. Vakantiebeurs is hét centrum van de Dutch Travel Week, maar er is zoveel meer te doen in Utrecht! De beursorganisatie hoopt dat meer Nederlandse bestemmingen aanhaken.

We vroegen Susanne Pieren (communicatie Utrecht Marketing) naar de samenwerking met de Vakantiebeurs in de Dutch Travel Week.

"We hebben een mooie samenwerking met de Jaarbeurs. Samen willen we bezoekers inspireren de stad in te gaan. Naast een bezoek aan de beurs is het voor bezoekers een korte afstand naar de historische binnenstad. We hebben in de stand ook een levensgrote plattegrond met highlights. We willen ze graag meer laten zien, of het nu een museum of om horecagelegenheid gaat en eventueel dat deze bezoekers nog een keer terugkomen. Utrecht heeft ontzettend veel te bieden.”

Hoe is de samenwerking met je partners in de stad opgezet? "Een vakantie of paar dagen weg in eigen land kan ook heel mooi zijn. We hebben een aantal samenwerkingspartners gevraagd mee te denken. Horecabedrijven bieden bijvoorbeeld een klein hapje of een drankje als je een toegangskaartje kunt laten zien. Verder bieden wij op diverse plekken in de stad leuke kortingen aan voor bezoekers zoals bijvoorbeeld op de Domplein Highlights Tour, een rondvaart of in onze eigen Winkel van Utrecht op het Domplein. Een kleine stimulans om de bezoekers naar de stad te krijgen.”


Trefwoorden: Vakantiebeurs, Utrecht, marketing, dmo

CELTH





||| Nieuws |||

19/02/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs en Centraal Museum versterken positie Utrecht voor bijeenkomsten
Twee bekende iconen van de stad Utrecht, het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs, slaan de handen ineen om Utrecht te positioneren voor congressen en tentoonstellingen.
19/02/25
Leiden Collection in jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van de verjaardag van Amsterdam - 750 jaar - laat H’ART Museum in een nieuwe tentoonstelling diverse facetten van het dagelijks stadsleven zien in de 17de eeuw.
18/02/25
Grote zorgen om stopzetten natuurherstel in Noord-Holland
Natuurmonumenten, de Natuur-en Milieufederatie Noord-Holland en Landschap Noord-Holland maken zich grote zorgen over het stilvallen van natuurherstel door inperking van overheidsbudgetten.
18/02/25
Vakantieplannen Nederlanders zomer 2025: Buitenlandse vakanties in de plus maar eigen land in de min
Het aantal vakantieplannen van Nederlanders voor komende zomer is vrijwel gelijk aan vorig jaar. Er bestaan voor komende zomer wel beduidend meer plannen voor een buitenlandse vakantie; terwijl het aantal plannen voor een binnenlandse vakantie terugloopt.
17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
17/02/25
Living Lab voor toekomstbestendig Brabant
Zes grote onderwijsinstellingen, waaronder Avans, Yonder, Yuverta, De Rooi Pannen, Tilburg University en Breda University of Applied Sciences (BUas), hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met Van Gogh Homeland. Tegelijkertijd werd Bert Smit benoemd tot bijzonder lector Van Gogh Homeland.
17/02/25
Exclusief voor leden
CNV int ruim 1,4 miljoen euro aan nabetalingen voor uitzendkrachten
Vakbond CNV opent vandaag een meldpunt, waar uitzendkrachten met vragen terecht kunnen over nabetali...
17/02/25
Waarom steeds meer mensen kiezen voor een bromfiets in de stad
Misschien is het je al eens een keer opgevallen. De bromfiets wint vandaag de dag steeds meer terrei...

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...