Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum
Dutch Travel Week wordt in de komende jaren sterker geladen
Op de beursvloer van de Vakantiebeurs is bijna geen Nederlandse destinatie te vinden,
maar wel is daar groots aanwezig Utrecht. De beursorganisatie is heel blij met
de samenwerking met Utrecht Marketing dat de naam kreeg Dutch Travel Week.
Susanne Pieren (Utrecht Marketing) heeft het netwerk van ondernemers ingezet.
Utrecht is aanwezig met een hoog opgebouwde stand. Je vindt er de highlights,
tips maar ook routes worden uitgedeeld. Toch spreekt er van de geboden
informatie geen boodschap uit dat je meteen op die dag nog het centrum van de
Domstad moet verkennen. De Jaarbeurs spreekt met het initiatief zowel de
zakelijke als de leisure bezoeker aan. Of je nu werkzaam bent in de reisbranche
of op zoek bent naar inspiratie over jouw volgende vakantie, tijdens
Vakantiebeurs word je ondergedompeld in vakantiesferen en vind je precies wat
jij nodig hebt voor de start van jou volgende reis. Tijdens Vakantiebeurs ga je
als wereldreiziger in één dag de wereld rond. Samen met Travel Trade Day
brengen we van 8 t/m 14 januari 2024 de reiswereld in haar volledigheid naar
Utrecht. Vakantiebeurs is hét centrum van de Dutch Travel Week, maar er is
zoveel meer te doen in Utrecht! De beursorganisatie hoopt dat meer Nederlandse
bestemmingen aanhaken.
We vroegen Susanne Pieren (communicatie Utrecht Marketing) naar de samenwerking
met de Vakantiebeurs in de Dutch Travel Week.
"We hebben een mooie samenwerking met de Jaarbeurs. Samen willen we bezoekers
inspireren de stad in te gaan. Naast een bezoek aan de beurs is het voor
bezoekers een korte afstand naar de historische binnenstad. We hebben in de
stand ook een levensgrote plattegrond met highlights. We willen ze graag meer
laten zien, of het nu een museum of om horecagelegenheid gaat en eventueel dat
deze bezoekers nog een keer terugkomen. Utrecht heeft ontzettend veel te
bieden.”
Hoe is de samenwerking met je partners in de stad opgezet? "Een vakantie of
paar dagen weg in eigen land kan ook heel mooi zijn. We hebben een aantal
samenwerkingspartners gevraagd mee te denken. Horecabedrijven bieden
bijvoorbeeld een klein hapje of een drankje als je een toegangskaartje kunt
laten zien. Verder bieden wij op diverse plekken in de stad leuke kortingen aan
voor bezoekers zoals bijvoorbeeld op de Domplein Highlights Tour, een rondvaart
of in onze eigen Winkel van Utrecht op het Domplein. Een kleine stimulans om de
bezoekers naar de stad te krijgen.”