Geplaatst op: 16-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch
Foto: Schiphol Group.

Gebruikers van een Apple Watch kunnen sinds tien januari de nieuw ontwikkelde app van Schiphol downloaden. De app stelt reizigers in staat om gemakkelijk en snel via hun eigen horloge de belangrijkste informatie over hun vlucht te ontvangen.


De afgelopen maanden is er door de luchthaven hard gewerkt en geïnvesteerd in de ontwikkeling van de digitale kanalen. Dit jaar hebben ruim 1.6 miljoen unieke reizigers de iPhone of Android Schiphol app gedownload. Uit cijfers blijkt dat 30% van de iPhone gebruikers een Apple Watch hebben gekoppeld. De ontwikkeling van de app voor dit medium was daardoor een logische vervolgstap. 

Toepassen van AI 

Via de Schiphol app maakt Schiphol het vertrek-, transfer- en aankomstproces transparanter en voorspelbaarder, onder meer door het toepassen van slimme, zelflerende algoritmes (AI). Op basis van deze databronnen geeft de luchthaven reizigers dynamische adviezen en inzichten over hun reis. 


David de Vries, Product Owner Schiphol App: "In het afgelopen jaar hebben we duizenden bewegingssensoren in het plafond in de vertrek- en aankomsthallen geplaatst. Met zelflerende algoritmes kunnen we daarmee de drukte en wachttijden steeds beter voorspellen. Het is onze ambitie om de volledige reis, van thuis tot vakantiebestemming en weer terug, transparant en voorspelbaar te maken.”


De eerste versie van de Schiphol Watch app is vanaf nu te downloaden in de iOS App Store. Zodra reizigers de Schiphol App downloaden (of al gedownload hebben), verschijnt de app automatisch op de Apple Watch. Reizigers die in de toekomst willen helpen met het testen van ontwikkelde apps door Schiphol kunnen zich via de website van Apple aanmelden


Trefwoorden: Schiphol, app

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.