Geplaatst op: 16-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch

Je vlucht checken op Schiphol via Apple Watch
Foto: Schiphol Group.

Gebruikers van een Apple Watch kunnen sinds tien januari de nieuw ontwikkelde app van Schiphol downloaden. De app stelt reizigers in staat om gemakkelijk en snel via hun eigen horloge de belangrijkste informatie over hun vlucht te ontvangen.


De afgelopen maanden is er door de luchthaven hard gewerkt en geïnvesteerd in de ontwikkeling van de digitale kanalen. Dit jaar hebben ruim 1.6 miljoen unieke reizigers de iPhone of Android Schiphol app gedownload. Uit cijfers blijkt dat 30% van de iPhone gebruikers een Apple Watch hebben gekoppeld. De ontwikkeling van de app voor dit medium was daardoor een logische vervolgstap. 

Toepassen van AI 

Via de Schiphol app maakt Schiphol het vertrek-, transfer- en aankomstproces transparanter en voorspelbaarder, onder meer door het toepassen van slimme, zelflerende algoritmes (AI). Op basis van deze databronnen geeft de luchthaven reizigers dynamische adviezen en inzichten over hun reis. 


David de Vries, Product Owner Schiphol App: "In het afgelopen jaar hebben we duizenden bewegingssensoren in het plafond in de vertrek- en aankomsthallen geplaatst. Met zelflerende algoritmes kunnen we daarmee de drukte en wachttijden steeds beter voorspellen. Het is onze ambitie om de volledige reis, van thuis tot vakantiebestemming en weer terug, transparant en voorspelbaar te maken.”


De eerste versie van de Schiphol Watch app is vanaf nu te downloaden in de iOS App Store. Zodra reizigers de Schiphol App downloaden (of al gedownload hebben), verschijnt de app automatisch op de Apple Watch. Reizigers die in de toekomst willen helpen met het testen van ontwikkelde apps door Schiphol kunnen zich via de website van Apple aanmelden


Trefwoorden: Schiphol, app

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.