Geplaatst op: 17-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

20% werkenden wil wel overnachten op kantoor

20% werkenden wil wel overnachten op kantoor
Je hebt het vast wel gemerkt, de files worden weer langer. De treinen voller. Ontstaat een nieuwe markt voor overnachtingen in of bij kantoor? Volgens een onderzoek met duizend respondenten, zegt gemiddeld 20% daar ‘ja’ op.

Maar liefst 49 procent van alle werkende Nederlanders brengt zijn werkdagen liever door op kantoor dan vanuit huis. Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl onder 1.010 Nederlanders werkzaam in loondienst, uitgevoerd door Panelwizard. De liefde voor kantoor gaat in sommige gevallen zelfs verder dan de officiële werkuren, zo zegt een vijfde van de respondenten het prima te vinden om op hun werkplek te overnachten. Maar daar zie je per provincie grote verschillen. Op de onderzoeksvraag ‘ik zou het prima vinden wanneer nodig om op mijn werkplek te overnachten’ is vooral voor de Friezen goed voor 28%. Dat ligt bij de Groningers veel lager, slechts 13%. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: kantoor, overnachten

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/10/24
FarmCamps zet sterker in op online en digitale marketing
FarmCamps, aanbieder van boerderijvakanties in binnen- en buitenland, heeft een samenwerking gesloten met digitaal marketingbureau Draft Digital.
25/10/24
Motie voor impacttoets btw-verhoging logies haalt het niet
De motie van Tweede Kamerleden Joost Sneller (D66) en Pieter Grinwis (ChristenUnie) voor een impacttoets op de voorgestelde btw verhoging voor logies heeft het niet gehaald. Brancheorganisatie HISWA-RECRON richt zich nu op de Eerste Kamer die heel kritisch is op deze maatregel.
25/10/24
Record voor Natuurkampeerkaart
In 2024 hebben meer dan 80.000 kampeerders de Natuurkampeerkaart aangeschaft: een absoluut record! Nooit eerder waren zoveel mensen op zoek naar rust, ruimte en natuur.
23/10/24
Vakantieparken in de fout met gezichtsherkenning
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft 8 vakantieparken onderzocht die gezichtsherkenning inzetten bij de toegang tot zwembaden en speeltuinen. Alle onderzochte vakantieparken bleken de privacywet te overtreden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
23/10/24
Exclusief voor leden
Familie Vos uit EuroParcs
Na bijna twintig jaar aan het roer te hebben gestaan, neemt de familie Vos afscheid van vakantieparkengroep EuroParcs. Oprichter Wouter Vos treedt per 1 november terug als CEO en verkoopt zijn aandelen aan grootaandeelhouder Waterland. Hij gaat verder met drie ex-EuroParcs parken.
18/10/24
Database logiesaccommodaties NL online
De Landelijke Data Alliantie heeft de Database Logiesaccommodaties NL gelanceerd. In deze database het aanbod van logiesaccommodaties in Nederland: van hotels, appartementen, bed&breakfast, huisjes- en kampeerterreinen tot groepsaccommodaties. Het aanbod is geïnventariseerd, verrijkt met relevante indicatoren en op een online platform beschikbaar gesteld door NRIT en Bureau Nijdam.
17/10/24
Exclusief voor leden
Hoe genereer je meer boekingen?
Airbnb lanceert maar liefst 50 nieuwe functionaliteiten op haar platform. Wat kunnen we van deze reisreus leren voor onze eigen boekingswebsite?