Geplaatst op: 18-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Visit Brabant meldt trots de tussentijdse resultaten van haar campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Van maart tot en met november 2023 werden in Duitsland en België 89 miljoen potentiële bezoekers bereikt en groeide het aantal unieke bezoekers aan visitbrabant.com met 28%. De nieuwe volgers op de VisitBrabant sociale mediakanalen groeiden met bijna 90.000.

De campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Loopt van 2022 tot en met 2024. Doelmarkten zijn Nederland en de Belgische en Duitse grensstreek. In die landen ligt de foucs op Antwerpen, Gent en Nordrhein-Westfalen. Buitenlands bezoek is belangrijk voor Brabant omdat ze meer besteden dan Nederlandse bezoekers, vaker terugkomen  en vaak op vakantie gaan.

Consistent en continu zichtbaar

VisitBrabant richt zich op een duurzame merkontwikkeling door langdurig, continu en op een consistente manier zichtbaar te zijn. In de campagne worden aspecten als de ideale ligging, het gevarieerde aanbod, de contrasten van Brabant en het positieve gevoel uitgelicht. Er wordt een mix van middelen ingezet zoals trams en snelwegmasten, sociale media, video, radiocampagnes en podcasts, blogs en persreizen, online magazines, on- en offlinepublicaties en nieuwsbrieven.

Beeldgenerator voor partners

Voor de campagne wordt intensief samengewerkt met partners in de regio en bedrijven. Zij konden met de dichterbij beeldgenerator aan de slag. Zij maakten al ruim 200 eigen beelden in de campagnestijl. Vanaf de start is de campagne goed voor 2,6 miljoen impressies en zijn 770.000 unieke personen bereikt.

VisitBrabant

Groot bereik

In het tweede jaar van de campagne richtte VisitBrabant zich op adventurous millennials, curious families en de active gen x. In Totaal lag het mediabereik op 89 miljoen waarvan 37 miljoen in Duitsland, 32 miljoen in België en 20 miljoen in Nederland. Online media hadden met 68 miljoen impressies het hoogste bereik. Het aantal gebruikers van visitbrabant.com groeide naar 1,5% waarbij de stijging van het buitenlands bezoek met 28% groeide. Op Facebook heeft VisitBrabant inmiddels 57.000 volgers en op Instagram 30.000.

Link: https://partners.visitbrabant.com/campagne-brabant-dichterbij-jou
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo. Noord-Brabant, campagnes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

07/01/25
FNV organiseert Expertmeeting Kankerverwekkende Vliegtuiguitstoot
Vakbond FNV houdt op vrijdag 10 januari een expertmeeting over de gevaren van kankerverwekkende vliegtuiguitstoot voor de medewerkers op Schiphol. Onderzoek is noodzakelijk, meldt de vakbond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
07/01/25
ACSI meldt top kampeerjaar
Campingspecialist ACSI meldt dat 2024 het beste kampeerjaar ooit was voor de organisatie. Ten opzichte van 2023 zag ACSI het aantal boekingen voor campings met 39% stijgen en registreerde het ruim 15% meer online zoekopdrachten door Europese kampeerders.
06/01/25
Meer campers en caravans verkocht
In 2024 zijn 10,6% meer nieuwe campers en 6,0% meer nieuwe caravans zijn verkocht in Nederland. Op 1 januari 2025 stond er een recordaantal van 623.158 caravans en kampeerauto’s geregistreerd.
06/01/25
Exclusief voor leden
Solo reizen met de camper: een groeiend fenomeen
Het aantal mensen dat alleen op reis gaat met een camper neemt flink toe. Dit blijkt uit cijfers van Goboony. Het merendeel van de solo-camperaars bestaat uit vrouwen van boven de 45 jaar.
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
06/01/25
Vijfde park voor MarinaParken
MarinaParken heeft per 2 januari 2025 Soal Beach Resort in Workum overgenomen. Dit iconische vakantiepark aan het IJsselmeer is per vandaag onderdeel van de MarinaParken-familie en zal verdergaan onder de naam MarinaPark Beach Resort Soal.
06/01/25
Exclusief voor leden
Nieuwe Europese campagne voor Center Parcs: ‘Volg je natuur’
Center Parcs roept met haar nieuwe Europese campagne ‘Volg je natuur’ op om de verbinding met jezelf en de natuur te versterken. De vakantieparken willen gasten de mogelijkheid bieden om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en tot rust te komen in een natuurlijke omgeving.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...