Geplaatst op: 18-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Groot bereik voor campagne VisitBrabant

Visit Brabant meldt trots de tussentijdse resultaten van haar campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Van maart tot en met november 2023 werden in Duitsland en België 89 miljoen potentiële bezoekers bereikt en groeide het aantal unieke bezoekers aan visitbrabant.com met 28%. De nieuwe volgers op de VisitBrabant sociale mediakanalen groeiden met bijna 90.000.

De campagne ‘Brabant. Dichter bij jou.’ Loopt van 2022 tot en met 2024. Doelmarkten zijn Nederland en de Belgische en Duitse grensstreek. In die landen ligt de foucs op Antwerpen, Gent en Nordrhein-Westfalen. Buitenlands bezoek is belangrijk voor Brabant omdat ze meer besteden dan Nederlandse bezoekers, vaker terugkomen  en vaak op vakantie gaan.

Consistent en continu zichtbaar

VisitBrabant richt zich op een duurzame merkontwikkeling door langdurig, continu en op een consistente manier zichtbaar te zijn. In de campagne worden aspecten als de ideale ligging, het gevarieerde aanbod, de contrasten van Brabant en het positieve gevoel uitgelicht. Er wordt een mix van middelen ingezet zoals trams en snelwegmasten, sociale media, video, radiocampagnes en podcasts, blogs en persreizen, online magazines, on- en offlinepublicaties en nieuwsbrieven.

Beeldgenerator voor partners

Voor de campagne wordt intensief samengewerkt met partners in de regio en bedrijven. Zij konden met de dichterbij beeldgenerator aan de slag. Zij maakten al ruim 200 eigen beelden in de campagnestijl. Vanaf de start is de campagne goed voor 2,6 miljoen impressies en zijn 770.000 unieke personen bereikt.

VisitBrabant

Groot bereik

In het tweede jaar van de campagne richtte VisitBrabant zich op adventurous millennials, curious families en de active gen x. In Totaal lag het mediabereik op 89 miljoen waarvan 37 miljoen in Duitsland, 32 miljoen in België en 20 miljoen in Nederland. Online media hadden met 68 miljoen impressies het hoogste bereik. Het aantal gebruikers van visitbrabant.com groeide naar 1,5% waarbij de stijging van het buitenlands bezoek met 28% groeide. Op Facebook heeft VisitBrabant inmiddels 57.000 volgers en op Instagram 30.000.

Link: https://partners.visitbrabant.com/campagne-brabant-dichterbij-jou
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo. Noord-Brabant, campagnes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.