Geplaatst op: 19-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

De vakantiebeurs 2024 heeft ruim 71.000 bezoekers getrokken. Dat waren er 9% meer dan vorig jaar maar nog ver verwijderd van de aantallen van voor de pandemie. In 2020 bezochten zo’n 100.000 mensen de beurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De vakdag deed het wel goed en wordt zelfs uitgebreid.

Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: "Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”

De Travel Trade Day wist op woensdag voorafgaand aan de beurs 8.150 reisprofessionals naar de beursvloer te trekken. Dat is iets meer dan vorig jaar toen dat er 8.000 waren. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends.

Marleen Rompen: "De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”

Trefwoorden: toerisme, vakanties, beurzen, vakantiebeurs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.