Geplaatst op: 06-02-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away

Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away

Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg.  De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.

Als aftrap van deze campagne zullen van 5 februari tot 4 maart op twee grote reclamemasten in de nabijheid van Schiphol opvallende uitingen te zien zijn met de pakkende boodschap: 'Don't Vlaai Away.' Een creatieve woordspeling die Nederlanders enerzijds prikkelt en uitnodigt om te kiezen voor een duurzame vakantie in Zuid-Limburg en anderzijds de nationale trots aanwakkert op de geliefde Limburgse vlaai uit eigen land, onlangs erkend als beschermd Europees streekproduct.

Don’t Vlaai Away

De reclamemasten nabij Schiphol dienen als perfect communicatiemiddel als introductie van de campagne, een knooppunt van internationaal reisverkeer en een plek om na te denken over de vakantie. Ook een plek om gasten indirect te wijzen op de mogelijkheid om de ecologische voetdruk te verminderen, door te kiezen voor een bestemming dichterbij. "Onze zomercampagne ‘Don’t Vlaai Away’, vestigt enerzijds de aandacht op onze culinaire schatten en anderzijds op Zuid-Limburg als duurzame vakantiebestemming bekend om haar heuvels, Euregionale ligging en bourgondische leefstijl aldus Manon Luijten, marketingmanager Visit Zuid-Limburg”.

Trefwoorden: dmo, campagnes, Limburg, vakanties

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.
03/12/24
Exclusief voor leden
235.000 toeristische banen in Vlaanderen
In 2023 was de toeristische sector in het Vlaamse Gewest goed voor 235.481 arbeidsplaatsen. Dat komt...