Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Trots versterken
Start bewonerscampagne met kunstwerk Hugo Mulder. Fotograaf Pauline Arkesteijn.
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
Wie en wat vormt de stad en haar stadsdelen en hoe verruimen ze de blik van de bewoners? De campagne startte met de onthulling van een muurschildering van kunstenaar Hugo Mulder. Deze mural laat trots het Amsterdamse wapen zien en wordt vergezeld door een extra banier onderaan met de slogan 'Blikverruimend'. De campagne is 12 weken zichtbaar in de stad. In de loop van deze weken wordt de campagne verder uitgerold en doorvertaald naar andere bewonersprojecten op stadsdeel- en buurtniveau, zoals de 24H evenementen.
11 initiatieven
Elf initiatieven ontwikkeld door twaalf Amsterdammers staan centraal bij de lancering van deze campagne. Elk initiatief voegt iets bijzonders toe aan een duurzame en inclusieve stad. In de verdere uitrol zullen steeds meer Amsterdamse gezichten en verhalen te zien zijn die Amsterdam echt Amsterdam maken en die de campagne verrijken. Zoals het verhaal van Nicky Castricum, die 8 jaar geleden Mot in Mokum is gestart; een verzameling vlindertuinen in Amsterdam die bijdragen aan de biodiversiteit. Of Abdelhamid Idrissi. Zijn missie is om ieder kwetsbaar kind een fijne nachtrust te geven. Hij is oprichter van Studiezalen, een stichting die een fysieke werk- en begeleidingsplek biedt aan scholieren in kwetsbare wijken.
Geerte Udo, directeur amsterdam&partners over de mogelijke invloed van de campagne. "We hopen met hun verhalen, bewoners te inspireren, te laten nadenken en hun blik te verruimen. Elk perspectief is welkom. Er is geen goed of fout. Mooi of lelijk. Een campagne die juist door haar open karakter de kracht heeft mensen te verbinden, in beweging te zetten, eenheid te creëren en mensen nog meer of weer trots te laten zijn op Amsterdam."
Topics:Destinatie Nederland, Marketing
Trefwoorden: Amsterdam, campagne, bewoners, dmo