Geplaatst op: 08-02-2024
Auteur: Marc Gerlings

Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien

Trots versterken

Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Start bewonerscampagne met kunstwerk Hugo Mulder. Fotograaf Pauline Arkesteijn.
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen. 

Wie en wat vormt de stad en haar stadsdelen en hoe verruimen ze de blik van de bewoners? De campagne startte met de onthulling van een muurschildering van kunstenaar Hugo Mulder. Deze mural laat trots het Amsterdamse wapen zien en wordt vergezeld door een extra banier onderaan met de slogan 'Blikverruimend'. De campagne is 12 weken zichtbaar in de stad. In de loop van deze weken wordt de campagne verder uitgerold en doorvertaald naar andere bewonersprojecten op stadsdeel- en buurtniveau, zoals de 24H evenementen
 

11 initiatieven

Elf initiatieven ontwikkeld door twaalf Amsterdammers staan centraal bij de lancering van deze campagne. Elk initiatief voegt iets bijzonders toe aan een duurzame en inclusieve stad. In de verdere uitrol zullen steeds meer Amsterdamse gezichten en verhalen te zien zijn die Amsterdam echt Amsterdam maken en die de campagne verrijken. Zoals het verhaal van Nicky Castricum, die 8 jaar geleden Mot in Mokum is gestart; een verzameling vlindertuinen in Amsterdam die bijdragen aan de biodiversiteit. Of Abdelhamid Idrissi. Zijn missie is om ieder kwetsbaar kind een fijne nachtrust te geven. Hij is oprichter van Studiezalen, een stichting die een fysieke werk- en begeleidingsplek biedt aan scholieren in kwetsbare wijken.

Geerte Udo, directeur amsterdam&partners over de mogelijke invloed van de campagne. "We hopen met hun verhalen, bewoners te inspireren, te laten nadenken en hun blik te verruimen. Elk perspectief is welkom. Er is geen goed of fout. Mooi of lelijk. Een campagne die juist door haar open karakter de kracht heeft mensen te verbinden, in beweging te zetten, eenheid te creëren en mensen nog meer of weer trots te laten zijn op Amsterdam."

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, bewoners, dmo

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

30/10/24
Koningin opent Sculpture Hall van Stedelijk Museum
Koningin Máxima opent donderdagavond 14 november de Don Quixote Sculpture Hall, de nieuwe beeldentuin van het Stedelijk Museum Amsterdam. Deze beeldentuin is onderdeel van het vernieuwde entreegebied van het museum.
29/10/24
Nieuw rapport: Veertig acties voor rechtvaardiger toerisme
Een nieuw rapport, gepubliceerd door de Travel Foundation in samenwerking met diverse academische en toeristische organisaties, belicht veertig mechanismen die beleidsmakers en toeristische organisaties kunnen gebruiken om de voordelen van toerisme eerlijker te verdelen over lokale gemeenschappen.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
14/10/24
Exclusief voor leden
Doe expo voor kinderen over toekomst van de zee
Een nieuwe en fascinerende onderwaterwereld voor kinderen opent 26 oktober haar deuren in het Maritiem Museum Rotterdam. De kinder-doe-expo ‘Plons! De toekomst van de zee’ is de langverwachte opvolger van 'Professor Plons'.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Lancering 'Echt Dellufs Bakkie' op Dag van de Duurzaamheid
Delft introduceert op de Dag van de Duurzamheid een eigen herbruikbare beker als alternatief voor het wegwerpplastic.
10/10/24
Amsterdamse Musea Introduceren Nieuwe Communicatiestijl voor Toegankelijkheid
Verschillende belangenorganisaties hebben een basisset van symbolen ontwikkeld zodat bezoekers met een beperking snel de toegankelijkheid van een museum kunnen zien.
08/10/24
Exclusief voor leden
Nederlandse DJ geeft start muziekreeks Ras Al Khaimah
De Nederlandse DJ Armin van Buuren geeft op 24 oktober het startschot voor de 'Seven Wonders'-evenementenreeks met de nog nooit vertoonde show 'Pillars of Creation'. De reeks is een promotie van deze stad in de Verenigde Arabische Emiraten.