Geplaatst op: 12-02-2024
Auteur: Marc Gerlings

Zes nieuwe ambassadeurs voor Pride Amsterdam

Zes nieuwe ambassadeurs voor Pride Amsterdam
6 extra ambassadeurs voor Pride Amsterdam.
De deelnemers voor de 27e editie van de Canal Parade zijn geselecteerd. Samen met de bekendmaking van de zes nieuwe Pride Ambassadeurs vormt dit de start van de voorbereidingen voor Pride Amsterdam 2024. 

Het thema TOGETHER heeft de deelnemers geïnspireerd tot uiteenlopende concepten en na beoordeling hiervan zijn de 80 boten geselecteerd die dit jaar gaan meevaren. Toegankelijkheid voor iedereen is dit jaar een belangrijk onderwerp. Zo varen onder meer een boot mee voor doven en slechthorenden, mensen met een licht verstandelijke beperking, jongeren en ouderen.

"Enorm trots zijn wij dat Nickie Nicole, Inge Lamboo, Karen de Lathouder, Rikkie Kollé, André Donker en Haroon Ali zich vanaf deze editie als ambassadeurs aan onze fantastische Pride verbinden. Hun uiteenlopende verhalen inspireren de hele regenboogfamilie dat jezelf kunnen zijn en houden van wie je wilt voor iedereen belangrijk is en blijft,” aldus Lucien Spee de Castillo Ruiz directeur Pride Amsterdam. "Om het thema TOGETHER kracht bij te zetten hebben we dit jaar maar liefst €150.000 beschikbaar voor empowerment initiatieven en aankleding van boten. Met de bekendmaking van alle deelnemers kan iedereen nu aan de slag om Pride 2024 weer een onvergetelijke editie te maken.” 

Pride Amsterdam is van 27 juli tot en met 4 augustus en de wereldberoemde Canal Parade vindt plaats op zaterdag 3 augustus 2024.

Pride Amsterdam heeft inmiddels 50 ambassadeurs en daar komen nu zes nieuwe bij. Mensen met uiteenlopende achtergronden en met de verbindende factor om anderen te inspireren en te laten zien dat iedereen er mag zijn. Dit jaar treden toe de kunstenaar en dragqueen Nickie Nicole, André Donker, bekend van Mister Leather Netherlands en Mister B, journalist en schrijver Haroon Ali, singer/songwriter Inge Lamboo, Karen de Lathouder COO van Eneco en Miss Nederland 2023: Rikkie Kollé. 
Trefwoorden: evenement, ambassadeur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.