Geplaatst op: 16-02-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

UNWTO wordt UN Tourism

UNWTO wordt UN Tourism

De Wereld Toerisme Organisatie (UNWTO) heeft haar naam veranderd in UN Tourism. Met dit nieuwe merk bevestigt de organisatie haar status als gespecialiseerde organisatie van de Verenigde Naties.

Naast de naamsverandering werd een nieuw merkverhaal ontwikkeld dat naadloos aansluit bij de centrale missie en prioriteiten van UN Tourism. Dit verhaal draait om drie belangrijke boodschappen: de VN als wereldwijde altruïstische organisatie, het concept van het verbinden van mensen over de hele wereld en het concept van proactiviteit en beweging. Het verbeteren van het welzijn van individuen, het beschermen van de natuurlijke omgeving, het stimuleren van economische vooruitgang en het bevorderen van internationale harmonie zijn hoofddoelen die de fundamentele essentie vormen van UN Tourism.

Met 160 lidstaten en honderden partners uit de particuliere sector heeft UN Tourism zijn hoofdkantoor in Madrid, Spanje, en regionale kantoren in Nara (Japan) voor Azië & Pacific, Riyad (Saoedi-Arabië) voor het Midden-Oosten, evenals toekomstige regionale kantoren voor Noord- en Zuid-Amerika (Rio de Janeiro, Brazilië) en Afrika (Marokko). De prioriteiten zijn gericht op het bevorderen van toerisme voor duurzame ontwikkeling in lijn met de 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling en de 17 Global Goals van de VN. UN Tourism bevordert kwaliteitsonderwijs, ondersteunt fatsoenlijke banen in de sector, identificeert talent en stimuleert innovatie en versnelt klimaatactie en duurzaamheid in het toerisme.

Zurab Pololikashvili, secretaris-generaal van UN Tourism, zei: "Naarmate de samenleving zich ontwikkelt, moet de toeristische sector, net als veel andere sectoren, transformeren om te dienen als katalysator voor welvaart op universele schaal. Het verbeteren van het welzijn van individuen, het beschermen van de natuurlijke omgeving, het stimuleren van economische vooruitgang en het bevorderen van internationale harmonie zijn belangrijke doelen die de fundamentele essentie vormen van UN Toerisme. De organisatie neemt de rol op zich van aanjager van een duurzame kracht die nu centraal staat in veel economieën."

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, internationale samenwerking

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.