Geplaatst op: 22-02-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen
Afbeelding van Igor Ovsyannykov via Pixabay

Domino's Pizza Enterprises heeft een strategische samenwerking aangekondigd met ImpactBuying, de in Nederland gevestigde B-Corporation gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven wereldwijd bij het opzetten van duurzame toeleveringsketens.

Domino's Pizza Enterprises Ltd is de grootste masterfranchisenemer buiten de VS en heeft de exclusieve masterfranchiserechten voor het merk Domino's en het netwerk in Australië, Nieuw-Zeeland, België, Frankrijk, Nederland, Japan, Duitsland, Luxemburg, Taiwan, Maleisië, Singapore en Cambodja.

Op weg naar Net Zero

Domino’s heeft zich gecommitteerd aan het bereiken van Net Zero in 2050, met een tussentijdse doelstelling om de uitstoot van broeikasgassen met 65% te verminderen per verkocht product in 2030 ten opzichte van 2020. Het bedrijf streeft er ook naar om ontbossing in zijn toeleveringsketen te stoppen tegen 2025. Eerder lanceerde het bedrijf Domino's Dairy Initiative om zuivelproductie op een ethische en duurzame manier te stimuleren.

"We geloven dat we door onze krachten te bundelen met ImpactBuying een stap dichter zijn bij het bereiken van een ‘better slice’ voor iedereen die betrokken is bij onze toeleveringsketen, door verbeterde traceerbaarheid van boerderij tot winkel", zegt Marika Stegmeijer, Group Chief ESG Officer bij Domino's.

Samenwerking met ImpactBuying volgende stap

De samenwerking met ImpactBuying is een belangrijke volgende stap voor Domino's in de inspanningen op het gebied van verantwoord inkopen. ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld. Met een sterke focus op de wereldwijde voedingssector is ImpactBuying goed gepositioneerd om Domino's te ondersteunen bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen.

"We zijn vereerd om als B-Corp uit Alkmaar te mogen werken voor het grootste pizzabedrijf ter wereld en Domino's te ondersteunen in hun reis naar duurzame pizza's. Wij brengen zekerheid in plaats van aannames over producten claims en toeleveringsketens en dit is precies wat Domino's nodig heeft om hun ambitieuze doelen te bereiken," zegt Leontien Hasselman-Plugge, CEO van ImpactBuying.

ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.