Geplaatst op: 22-02-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen
Afbeelding van Igor Ovsyannykov via Pixabay

Domino's Pizza Enterprises heeft een strategische samenwerking aangekondigd met ImpactBuying, de in Nederland gevestigde B-Corporation gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven wereldwijd bij het opzetten van duurzame toeleveringsketens.

Domino's Pizza Enterprises Ltd is de grootste masterfranchisenemer buiten de VS en heeft de exclusieve masterfranchiserechten voor het merk Domino's en het netwerk in Australië, Nieuw-Zeeland, België, Frankrijk, Nederland, Japan, Duitsland, Luxemburg, Taiwan, Maleisië, Singapore en Cambodja.

Op weg naar Net Zero

Domino’s heeft zich gecommitteerd aan het bereiken van Net Zero in 2050, met een tussentijdse doelstelling om de uitstoot van broeikasgassen met 65% te verminderen per verkocht product in 2030 ten opzichte van 2020. Het bedrijf streeft er ook naar om ontbossing in zijn toeleveringsketen te stoppen tegen 2025. Eerder lanceerde het bedrijf Domino's Dairy Initiative om zuivelproductie op een ethische en duurzame manier te stimuleren.

"We geloven dat we door onze krachten te bundelen met ImpactBuying een stap dichter zijn bij het bereiken van een ‘better slice’ voor iedereen die betrokken is bij onze toeleveringsketen, door verbeterde traceerbaarheid van boerderij tot winkel", zegt Marika Stegmeijer, Group Chief ESG Officer bij Domino's.

Samenwerking met ImpactBuying volgende stap

De samenwerking met ImpactBuying is een belangrijke volgende stap voor Domino's in de inspanningen op het gebied van verantwoord inkopen. ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld. Met een sterke focus op de wereldwijde voedingssector is ImpactBuying goed gepositioneerd om Domino's te ondersteunen bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen.

"We zijn vereerd om als B-Corp uit Alkmaar te mogen werken voor het grootste pizzabedrijf ter wereld en Domino's te ondersteunen in hun reis naar duurzame pizza's. Wij brengen zekerheid in plaats van aannames over producten claims en toeleveringsketens en dit is precies wat Domino's nodig heeft om hun ambitieuze doelen te bereiken," zegt Leontien Hasselman-Plugge, CEO van ImpactBuying.

ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants, duurzaamheid

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.