Geplaatst op: 05-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Deze week start de Gelderse streken campagne 2024. Dit jaar staan de verhalen van inwoners centraal. In deze meerjarige campagne werken de regionale toerismebureaus van Gelderland gesteund door de provincie eendrachtig samen.

In de campagne ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ worden inwoners van Gelderland actief uitgenodigd hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen te delen. Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete plek. Doel van de campagne is bezoekers te verleiden het diverse en verborgen aanbod van Gelderland te bezoeken.

Favorieten van lokale bewoners

De mooiste uitzichten, de lekkerste restaurants en unieke plekjes; de locals weten het je als geen ander te vertellen. Om deze tips te verzamelen, is er op de website geldersestreken.nl een formulier beschikbaar  waar inwoners hun favoriete plek en mooiste verhaal kunnen delen. Deze verhalen worden verzameld en gepresenteerd op een interactieve kaart waarop ‘alle locaties met een mooi verhaal’ worden gemarkeerd als favorieten van lokale bewoners. Op deze manier wordt een levendige streek vol prachtige verhalen gecreëerd, die anderen zal inspireren om hun eigen verhalen te delen.

GelderseStreken

Verrassend aanbod op kleinschalig niveau

De campagne is een gezamenlijk initiatief van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Stichting Bureau Toerisme en onderdeel van de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’ dat als doel heeft potentiële bezoekers te inspireren een bezoek aan de streken Achterhoek, Veluwe, Betuwe, Rijk van Nijmegen en regio Arnhem te brengen. Het deel ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ is specifiek op de inwoner van de Gelderse streken gericht. Het biedt volop mogelijkheden om niet alleen de bekende hoogtepunten van Gelderland te belichten, maar ook het diverse en verborgen aanbod van de Gelderse streken op een verrassende manier te presenteren.

Natuurlijke spreiding van recreanten

Volgens Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, zal het actief betrekken van de inwoners een kans bieden om de onontdekte plekken van Gelderland in de spotlights te zetten. Dit zorgt voor een natuurlijke spreiding van recreanten. Hij trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete ‘lokale geheim’: "Het Keunenhuis in Winterswijk is een prachtige authentieke scholtenboerderij. Gelegen midden in het kenmerkende Achterhoekse landschap van weilanden, akkers, houtwallen en bos. Ik vind het hier heerlijk wandelen. Kok Nel Schellekens heeft hier ook haar culinaire proeftuin, waar ze kookt met lokale producten en niets weggooit. Dit was voor mij een onvergetelijke ervaring op een unieke plek.”

Trefwoorden: dmo's, Gelderland, bewoners, spreiding

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...