Geplaatst op: 05-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Deze week start de Gelderse streken campagne 2024. Dit jaar staan de verhalen van inwoners centraal. In deze meerjarige campagne werken de regionale toerismebureaus van Gelderland gesteund door de provincie eendrachtig samen.

In de campagne ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ worden inwoners van Gelderland actief uitgenodigd hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen te delen. Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete plek. Doel van de campagne is bezoekers te verleiden het diverse en verborgen aanbod van Gelderland te bezoeken.

Favorieten van lokale bewoners

De mooiste uitzichten, de lekkerste restaurants en unieke plekjes; de locals weten het je als geen ander te vertellen. Om deze tips te verzamelen, is er op de website geldersestreken.nl een formulier beschikbaar  waar inwoners hun favoriete plek en mooiste verhaal kunnen delen. Deze verhalen worden verzameld en gepresenteerd op een interactieve kaart waarop ‘alle locaties met een mooi verhaal’ worden gemarkeerd als favorieten van lokale bewoners. Op deze manier wordt een levendige streek vol prachtige verhalen gecreëerd, die anderen zal inspireren om hun eigen verhalen te delen.

GelderseStreken

Verrassend aanbod op kleinschalig niveau

De campagne is een gezamenlijk initiatief van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Stichting Bureau Toerisme en onderdeel van de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’ dat als doel heeft potentiële bezoekers te inspireren een bezoek aan de streken Achterhoek, Veluwe, Betuwe, Rijk van Nijmegen en regio Arnhem te brengen. Het deel ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ is specifiek op de inwoner van de Gelderse streken gericht. Het biedt volop mogelijkheden om niet alleen de bekende hoogtepunten van Gelderland te belichten, maar ook het diverse en verborgen aanbod van de Gelderse streken op een verrassende manier te presenteren.

Natuurlijke spreiding van recreanten

Volgens Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, zal het actief betrekken van de inwoners een kans bieden om de onontdekte plekken van Gelderland in de spotlights te zetten. Dit zorgt voor een natuurlijke spreiding van recreanten. Hij trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete ‘lokale geheim’: "Het Keunenhuis in Winterswijk is een prachtige authentieke scholtenboerderij. Gelegen midden in het kenmerkende Achterhoekse landschap van weilanden, akkers, houtwallen en bos. Ik vind het hier heerlijk wandelen. Kok Nel Schellekens heeft hier ook haar culinaire proeftuin, waar ze kookt met lokale producten en niets weggooit. Dit was voor mij een onvergetelijke ervaring op een unieke plek.”

Trefwoorden: dmo's, Gelderland, bewoners, spreiding

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.