Geplaatst op: 05-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Verhalen en plekjes van bewoners in de spotlight

Deze week start de Gelderse streken campagne 2024. Dit jaar staan de verhalen van inwoners centraal. In deze meerjarige campagne werken de regionale toerismebureaus van Gelderland gesteund door de provincie eendrachtig samen.

In de campagne ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ worden inwoners van Gelderland actief uitgenodigd hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen te delen. Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete plek. Doel van de campagne is bezoekers te verleiden het diverse en verborgen aanbod van Gelderland te bezoeken.

Favorieten van lokale bewoners

De mooiste uitzichten, de lekkerste restaurants en unieke plekjes; de locals weten het je als geen ander te vertellen. Om deze tips te verzamelen, is er op de website geldersestreken.nl een formulier beschikbaar  waar inwoners hun favoriete plek en mooiste verhaal kunnen delen. Deze verhalen worden verzameld en gepresenteerd op een interactieve kaart waarop ‘alle locaties met een mooi verhaal’ worden gemarkeerd als favorieten van lokale bewoners. Op deze manier wordt een levendige streek vol prachtige verhalen gecreëerd, die anderen zal inspireren om hun eigen verhalen te delen.

GelderseStreken

Verrassend aanbod op kleinschalig niveau

De campagne is een gezamenlijk initiatief van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Stichting Bureau Toerisme en onderdeel van de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’ dat als doel heeft potentiële bezoekers te inspireren een bezoek aan de streken Achterhoek, Veluwe, Betuwe, Rijk van Nijmegen en regio Arnhem te brengen. Het deel ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ is specifiek op de inwoner van de Gelderse streken gericht. Het biedt volop mogelijkheden om niet alleen de bekende hoogtepunten van Gelderland te belichten, maar ook het diverse en verborgen aanbod van de Gelderse streken op een verrassende manier te presenteren.

Natuurlijke spreiding van recreanten

Volgens Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, zal het actief betrekken van de inwoners een kans bieden om de onontdekte plekken van Gelderland in de spotlights te zetten. Dit zorgt voor een natuurlijke spreiding van recreanten. Hij trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete ‘lokale geheim’: "Het Keunenhuis in Winterswijk is een prachtige authentieke scholtenboerderij. Gelegen midden in het kenmerkende Achterhoekse landschap van weilanden, akkers, houtwallen en bos. Ik vind het hier heerlijk wandelen. Kok Nel Schellekens heeft hier ook haar culinaire proeftuin, waar ze kookt met lokale producten en niets weggooit. Dit was voor mij een onvergetelijke ervaring op een unieke plek.”

Trefwoorden: dmo's, Gelderland, bewoners, spreiding

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...