Geplaatst op: 05-03-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs ziet enorme piek in vroegboekingen

EuroParcs ziet enorme piek in vroegboekingen

De afgelopen maanden kent EuroParcs een enorme stijging in het aantal vroegboekingen voor het voorjaar en de zomer ten opzichte van vorig jaar. Opvallend is dat met name Duitse vakantiegangers voor zekerheid kiezen door zeer vroeg te boeken voor de voorjaars- en zomervakantie. Opvallend is bovendien dat het vroegboekseizoen, dat traditioneel start tijdens de kerstdagen, dit seizoen al begin december 2023 op gang kwam. Een aantal parken is voor de zomervakantie nu al zelfs bijna volgeboekt.

 

Sales director Martin de Boer: "We hebben een geweldig vroegboekseizoen achter de rug. Nederlanders, maar vooral ook Duitsers, willen zekerheid over hun vakantie en hebben al vroeg geboekt voor het voorjaar en de zomervakantie. We zien op dit moment een stijging in boekingen voor de zomervakantie van maar liefst 24% ten opzichte van vorig jaar.”

De stijging is grotendeels te danken aan de Duitse vakantiegast. EuroParcs ziet vanuit Duitsland namelijk een explosieve stijging van 35% in het aantal vroegboekingen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. EuroParcs speelt hier onder meer op in door entertainment op parken met veel Duitse gasten ook in het Duits te verzorgen.

 

Steeds meer Nederlanders weten EuroParcs al vroeg te vinden. "Vanuit Nederland zien we een geweldige populariteit voor de parken op de Veluwe en onze vakantieparken Karinthië in Oostenrijk. Een aantal parken is zelfs nu al bijna volgeboekt tijdens de zomervakantie” aldus een opgetogen Martin de Boer. Om aan de wensen te voldoen van de verschillende doelgroepen die EuroParcs als gast mag verwelkomen, blijft het innoveren zoals de nieuwe Kids Cottages voor gezinnen met kleine kinderen (Kids Cottage) of juist met wat oudere kinderen (Kids Advantage Cottage), en Fietsbungalows met speciale afgesloten berging voor de veelal kostbare e-bikes en sportfietsen.

Trefwoorden: Vroegboekingen, voorjaar en zomer vakantie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.