Geplaatst op: 11-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Update voor fietsroute Venlo - Kleve

Bezinningsplekken worden met qr-code ontsloten

Update voor fietsroute Venlo - Kleve
Vijf projecten die grensoverschrijdende samenwerking tussen Limburg en Duitsland bevorderen, krijgen subsidie vanuit het Kleinprojectenfonds. Onder meer een fietsroute wordt verbeterd en subsidie maakt gebundelde informatie mogelijk over evenementen.

Het Kleinprojectenfonds is een subsidieregeling binnen Interreg Deutschland-Nederland, gericht op kleinere grensoverschrijdende projecten. Projecten binnen de regeling kunnen aanspraak maken op maximaal 25.000 euro subsidie. Gedeputeerde Elianne Demollin-Schneiders (Bestuur, Onderwijs en Arbeidsmarkt, Regiodeals en Europese fondsen) was dan ook aanwezig bij de toekenning van de subsidies: "De combinatie van kleine en grote projecten draagt bij aan effecten in de maatschappij. Dit soort kleinschalige initiatieven staan dichtbij inwoners. Onze inwoners merken hier direct het effect van."

De vijf projecten die een bijdrage ontvangen, zijn het Medianetwerk Mönchengladbach-Roermond. Gebundelde informatie over evenementen, restaurants en winkelaanbod in beide steden, met als doel om grensoverschrijdende uitwisseling te versterken. De Fietsroute langs de Niers krijgt een update in het Nederlands en Duits van deze fietsroute die via Viersen en Kleve naar Gennep leidt. Het evenement ‘60 jaar stedenpartnerschap Krefeld-Venlo’, van 7 t/m 9 juni krijgt subsidie. Het is een gratis cultureel programma met onder andere dans, muziek, theater en kunst. De stilte- en bezinningsplekken in Echt-Susteren, Sittard-Geleen, Selfkant (Duitsland) en Maaseik (België). Dit erfgoed zoals kerken en kapellen worden via een QR-code toegankelijk gemaakt. Tot slot ontvangt het Euregio-schuttersfeest, van 9 t/m 12 mei in Brüggen (Duitsland) subsidie.
Trefwoorden: Limburg, route, subsidie, evenement, erfgoed, recreatie, toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.