Geplaatst op: 12-03-2024
Auteur: Redactie

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?
Bij het ondernemen is klantcontact en het tevreden houden van partners erg belangrijk. Naast goede service en kwalitatieve producten aanbieden, kun je dit ook doen door middel van het geven van relatiegeschenken. Door het geven van relatiegeschenken kun je op een makkelijke manier je naamsbekendheid vergroten. Het is dan ook niet voor niks dat relatiegeschenken geven in veel gevallen een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is. Maar waarom werkt het geven van relatiegeschenken nu zo goed? Wij leggen het je uit.

Een persoonlijk cadeau werkt altijd

Waar promotieartikelen vaak aan grote groepen gegeven worden, worden relatiegeschenken dat niet. In veel gevallen worden relatiegeschenken gegeven aan zakelijke relaties, klanten en werknemers. Doordat dit een relatief kleine groep is, kun je als bedrijf veel makkelijker een persoonlijk cadeau geven. Zo kun je pennen bedrukken en deze samen met een schrijfset en een kaartje aan je klanten geven. Door de kaart te voorzien van een leuke boodschap, kun je laten zien dat je geeft om je klanten, partners of werknemers en dat je ze waardeert. Zo kun je de relatie op een vrij eenvoudige manier versterken.

De kracht van offline reclame

Het tweede voordeel van een fysiek relatiegeschenk, is het feit dat het offline marketing is. Vandaag de dag vindt het grootste gedeelte van de gemiddelde marketingstrategie online plaats, waardoor het lastiger is om als bedrijf op te vallen. Juist daarom valt het gebruik van offline reclame, in dit geval door middel van een fysiek relatiegeschenk dat je kunt laten maken op greengiving.nl, veel meer op. Door het geschenk te voorzien van je bedrijfsnaam en logo, worden mensen vaker geconfronteerd met jouw onderneming, waardoor ze jouw naam makkelijker zullen onthouden. Hierdoor zullen ze dan ook sneller voor jouw bedrijf kiezen én neemt je naamsbekendheid verder toe. 

De psychologie achter relatiegeschenken

Wist je dat er ook een psychologische logica zit achter het geven van relatiegeschenken? Jij laat namelijk zien dat een persoon of bedrijf belangrijk is voor jou en jouw bedrijf. Hierdoor voelt de ontvanger meer de neiging om wat terug te doen. Dit wordt ook wel de regel van wederkerigheid genoemd. De ontvanger zal daardoor sneller voor jouw bedrijf kiezen wanneer ze jouw diensten of producten nodig hebben en zullen daarbij ook positief over jou en jouw bedrijf praten tegen anderen. Vooral het laatste is erg belangrijk, want gesproken reclame, waarin een partij jouw product of dienst adviseert aan een ander, werkt toch het best.

Trefwoorden: relatiegeschenk, marketing, sales

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     
       
       
       
       

       

       
       

       
       
       

       


    ||| Nieuws |||

    06/09/24
    Den Haag is Royal in september
    De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
    06/09/24
    130 hectare bijzondere natuur in de Elster Buitenwaarden
    Provincie Utrecht, Rijkswaterstaat, Utrechts Landschap, Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden en de gemeente Rhenen hebben gezamenlijk 130 hectare natuur in de Elster Buitenwaarden hersteld. Het gebied is open voor recreanten.
    06/09/24
    Exclusief voor leden
    Stijging inkomen of koopkrachtherstel?
    In 2024 zien we een historisch grote stijging van de reële inkomens. De inflatie daalt namelijk flink en de lonen stijgen door is de verwachting van bank ING. De consumptie zal niet makkelijk stijgen. Hoe zit dat?
    05/09/24
    Exclusief voor leden
    Burgers' Zoo toont fabelwezens
    De dieren van Burgers Zoo in Arnhem krijgen tijdelijk concurrentie van heel bijzondere dieren, van fabeldieren.
    05/09/24
    Schiphol hoeft minder te krimpen
    Luchthaven Schiphol hoeft van de Nederlandse regering minder te krimpen dan eerder was aangekondigd. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) heeft een definitief maatregelenpakket gepresenteerd om het geluid rond Schiphol terug te dringen en de rechtsbescherming van omwonenden te herstellen
    05/09/24
    Overheid rekent zichzelf te rijk met btw-verhoging op logies
    De voorgenomen btw-verhoging voor de logiessector levert bij lange na niet de verwachte belastingopbrengst op, heeft een negatief effect op andere belastingopbrengsten en raakt de hele vrijetijdssector sterk.
    04/09/24
    Symposium voor duurzame vis op Horecava 2025
    Een symposium dat zich richt op chefs die willen ontdekken hoe ze op een verantwoorde manier met vis om kunnen gaan.
    04/09/24
    Scary Prairie en Western Nightmares keren terug naar Slagharen
    Na het succes van vorig jaar keren de Halloween-events dit najaar terug in Slagharen met een uitgebreider programma.

    ||| Agenda |||

    10/09/24
    10/09/24 t/m 10-09-24: Horwath HTL Hotel Event 2024
    Op de Tweede Dinsdag van September (dat is 10 september) organiseert Horwath HTL het Hotel Even...
    23/09/24
    23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
    De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
    24/09/24 t/m 26-09-24
    24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
    The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
    27/09/24
    27/09/24 t/m 27-09-24: Masterclass voor Startende Reisorganisaties
    De VvKR organiseert op vrijdag 27 september in Nieuwegein de zesde Masterclass voor Startende Reisor...
    01/10/24
    01/10/24 t/m 01-10-24: De Legacy van Themajaren
    Op dinsdag 1 oktober organiseert Netwerk Citymarketing Nederland de bijeenkomst ‘Legacy van themaj...